|

سخنگوی دولت: کلید حل مشکلات اراده قوی است، نه التماس به دیگران

سخنگوی دولت گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دانند کلید حل مشکلات اراده قوی است، نه التماس به دیگران و این نگاه گفتمان دولت است و کلید حل مشکلات در التماس به دیگران نیست و بیش از گذشته بر توان و استعداد داخلی تمرکز داریم.

سخنگوی دولت: کلید حل مشکلات اراده قوی است، نه التماس به دیگران

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی دولت، دولت سیزدهم را سفیران فناوران کشور دانست و گفت: دولت در سفرهای خارجی به جای عکس دسته‌جمعی، ربات جراح و پهپادهای کشاورزی را با خود می‌برد.

علی بهادری جهرمی امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه رسانه و روابط عمومی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای رسانه این سوال را مطرح کرد که چرا دولت سیزدهم بعد از آنکه دولت قبل زیر بار مالی قانون تولید جهش دانش‌بنیان نرفت و رسما با آن مخالفت کرد، این قانون را مصوب کرد.

وی ادامه داد: چرا دولت سیزدهم تنها در سال قبل ۱۲ آیین‌نامه را برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف وزارت نیرو، نفت و غیره به تصویب هیات وزیران رساند و چرا دولت سیزدهم حمایت از سرآمدان علمی را ۱۰۰ درصد افزایش داد و چرا در دولت سیزدهم رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری ۷ پله ارتقاء داشته است و سؤال آخر اینکه چرا سخنگوی دولت برای روز خبرنگار حضور در صندوق نوآوری و شکوفایی و نمایشگاه رسانه و روابط عمومی را انتخاب کرده است،

بهادری جهرمی ادامه داد: دلیل این‌ها آن است که دولت سیزدهم می‌فهمد که آینده رسانه و آینده کشور در نگاه‌های امروز ما به نوآوری و فناوری رقم‌ می‌خورد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه برای حل مسائل ناشی از عدم توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها که در حال حاضر با آن دست به گریبان هستیم، می‌دانیم که نباید دستاوردهای امروزمان را فراموش کنیم‌، خاطر نشان کرد: ما سرعت تغییرات جهانی را می‌بینیم و می‌دانیم که تضمین آینده در گرو حل مسائل روزمره و مسائل معیشتی است.

وی با بیان اینکه دولت به کمک فناورانه نیاز دارد، افزود؛ دولت به صورت ریشه‌ای‌تر از توان نخبگان بهره‌برداری خواهد کرد و در این مسیر نه تنها بر توسعه سکوها بلکه بر تکمیل زیر ساخت‌ها تاکید دارد، چون معتقدیم نخبگان و نوآوران اهتمام لازم را برای حل مشکلات امروز و آینده کشور دارند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت سیزدهم در سفرهای خارجی خود به جای عکس گرفتن، ربات جراح و پهپادهای با کاربرد در حوزه کشاورزی ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان را با خود می‌برد، چون دولتمردان می‌دانند نخبگان چیزی از دولت به جز نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف نمی‌خواهند.

سخنگوی دولت، دولت سیزدهم را سفیران فناوران کشور توصیف کرد و گفت: امیدواریم با دستگیری از همدیگر در بهره‌برداری هر چه بیشتر از توان داخلی گام‌های مؤثرتری برداریم.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه دولت از توان نخبگان در رفع نیازهای کشور استفاده می‌کند، گفت: حکمرانان آینده‌نگر در کشورهای مختلف در طول زمان‌ برای آنکه آینده کشورشان را بسازند، به حوزه علم و فناوری با دو رویکرد توجه کرده‌اند؛ یک رویکرد آن است که از علم و نوآوری و فناوری برای منافع خود استفاده کنند و رویکرد دیگر آن است که از علم و نوآوری و فناوری برای انسانیت استفاده شود.

وی افزود: در رویکر بهره‌برداری از فناوری برای منافع خود باید گفته شود که روز گذشته مصادف با واقعه تلخ بمباران اتمی هیروشیما در سال ۱۹۴۵ ژاپن بود و در طی آن امریکا با بمب اتمی بیش از ۱۶۰ هزار نفر را کشت و یا دچار عوارض آن کرد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه همه ما باید ببینیم که در این دو رویکرد در کدام طرف ایستاده‌ایم، خاطر نشان کرد: در این میان هم می‌توان با سیاه‌نمایی و تمرکز بر نقاط ضعف، نخبگان را خسته و ناامید کرد و هم سعی کرد بهره‌برداران را به سمت تامین منافع ملی و بومی و انسانی مردم ایران که از زمان‌های گذشته به استعداد شهره بودند، سوق داد. باید ببینیم در کدام سو ایستاده‌ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ برج بلند مرتبه‌ای بدون سختی ساخته نشده و هیچ قله‌ رفیعی بدون مشقت فتح نشده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دانند کلید حل مشکلات اراده قوی است، نه التماس به دیگران و این نگاه گفتمان دولت است و کلید حل مشکلات در التماس به دیگران نیست و بیش از گذشته بر توان و استعداد داخلی تمرکز داریم.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها