|

امام جمعه کرج :

راهی جز امر به معروف و نهی از منکر نداریم

امام جمعه کرج با بیان اینکه عاشورا جنگی نرم و فرهنگی و گفتمانی بود که راه تقابل با انحرافات فکری جامعه را بیان می‌کند؛ افزود: راهی جز امر به معروف و نهی از منکر نداریم و اگر لازم باشد باید اقدام عملی داشته باشیم.

 راهی جز امر به معروف و نهی از منکر نداریم

به گزارش شبکه شرق، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ششم مرداد ماه کرج، گفت: امام حسین (ع) به تمام امت‌ها تعلق دارد و حرارتی در قلوب مومنان است که هیچ وقت سرد و کهنه نمی‌شود. 

امام جمعه کرج ادامه داد: امام حسین (ع) عشق به نماز داشت که در ظهر عاشورا در صحرای سوزان نماز خواند و عاشورا هم مصداق عینی بروز عشق و دلدادگی است و نشان می دهد که تقابلی بین حق و باطل وجود دارد.

وی با بیان اینکه عاشورا جنگی نرم و فرهنگی و گفتمانی بود که راه تقابل با انحرافات فکری جامعه را بیان می‌کند؛ افزود: راهی جز امر به معروف و نهی از منکر نداریم و اگر لازم باشد باید اقدام عملی داشته باشیم.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی دنیاگرایی را به جای آخرت گرایی ترویج و تلاش می‌کنند اباحه گری را به دسته‌های عزاداری و مساجد بکشانند و ایمان واقعی را تحریف کنند.

وی ادامه داد: دنیا و مستکبران عالم بدانند که ما تربیت شده مکتب فاطمه (س) و حسین (ع) هستیم و تا جان در بدن داریم با هیچ ظالم و ستمگری سازش نمی کنیم. نشانه این ارادت این است که هر جمعه و به خصوص امروز که روز عاشورای حسین (ع) است هر چه فریاد داریم با «مرگ بر آمریکا» بر سر آمریکا می‌کشیم.

امام جمعه کرج در ادامه به رویدادهای بعد از عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش کردند تا تمام مقامات و مراتبی که خداوند برای امام حسین مقرر کرده بود را از بین ببرند ولی امام حسین با کاری که کرد دین را زنده نگه داشت. ضمن اینکه امام سجاد (ع) مبانی فکری تشیع را بازسازی کرد.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه در مکتب امام حسین (ع) غیرت از صفات خدای تعالی و یکی از فضایل اخلاقی انسان و مورد تاکید تمام ادیان الهی به خصوص اسلام است، گفت: غیرت گستره وسیعی دارد و کسی که در دفاع از آن ها بلند می شود انسان غیوری است. اگر بی غیرتی در جامعه شایع شود حریم افراد، استقلال، عزت و هویت ملی و مذهبی از بین خواهد رفت. در کربلا غیرت دینی در اوج بود و این غیرت دینی کربلا را به وجود آورد.

وی گفت: امام حسین (ع) نیز در مقابل بی غیرتی و بی دینی قیام کرد. کسی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی دارد غیرت دینی ضعیفی دارد.

 

منبع: خبر آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها