|

سازمان ملل خواستار خودداری رهبران اسرائیل از اقدامات متشنج کننده اوضاع شد

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به یورش وزیر امنیت اسرائیل به مسجد الاقصی خواستار خودداری رهبران رژیم صهیونیستی از اقداماتی شد که وضعیت متشنج کنونی سرزمین های اشغالی را تشدید می کند.

 سازمان ملل خواستار خودداری رهبران اسرائیل از اقدامات متشنج کننده اوضاع شد

به گزارش شبکه شرق، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واکنش به یورش وزیر امنیت اسرائیل به مسجد الاقصی گفت: از همه رهبران می خواهیم از هرگونه اقدام که وضعیت متشنج کنونی را تشدید می کند خودداری کنند.

وی تصریح کرد: ما همچنین درخواست خود از همه طرف ها برای خودداری از انجام اقداماتی که وضعیت سنتی در اماکن مقدس را تغییر می دهد، تکرار می کنیم.

گروه‌های تندروی اسرائیل به مناسبت به‌اصطلاح سالگرد تخریب معبد سلیمان خواستار یورش گسترده به مسجد الاقصی شده اند. خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مسئول اداره اوقاف قدس گزارش داد: ۳۴۳ شهرک نشین از ورودی باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند.

همچنین «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل هم با شماری از شهرک نشینان از ورودی باب القطانین به مسجدالاقصی یورش برد.

اسرائیلی‌ها به هر شیوه‌ای به دنبال تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به منظور اجرای طرح‌های شوم خود هستند. در پاسخ به تعرض‌ها و جنایات اسرائیل، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز چندین بار شهرک‌های اسرائیلی نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با موشک هدف قرار داده‌اند.

گروه‌های مبارز فلسطینی تاکید کرده‌اند که مسجدالاقصی خط قرمز آنها است و هرگونه تعرض به آن با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

گردان «العیاش» وابسته به گردان های عزالدین القاسم شاخه نظامی جنبش حماس روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به تجاوز شهرک نشین های اسرائیلی به مسجدالاقصی یک موشک از نوع «قسام۱» را به سوی شهرک اسرائیلی نشین «رام أون» شلیک کرده است.

این گردان افزود: به دشمن اسرائیلی اعلام می کنیم که مسجدالاقصی خط قرمز است و اجازه تجاوز به آن را نخواهیم داد و در مسیر دفاع از آن، خون و جان ارزان ترین دارایی است که فدا می کنیم.

گردان العیاش به اسرائیل هشدار داد که حوادث آینده بزرگتر و دردناکتر خواهد بود. رادیو اسرائیل نیز اعلام کرد که ارتش درباره گزارش های منتشر شده پیرامون شلیک موشک از جنین تحقیق می کند.

گردان العیاش، ۱۹ تیرماه نیز ۲ فروند راکت ساخت مقاومت را به سمت شهرک اسرائیلی نشین «شاکید» شلیک کرده بود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها