|

تایید تجویز اعاده دادرسی در پرونده محمد قبادلو از سوی دیوانعالی کشور؛

گواهی پزشک متخصص اعصاب و روان باعث پذیرش اعاده دادرسی مجدد قبادلو پذیرفته شد

روابط عمومی دیوانعالی کشور صدور گواهی پزشک متخصص پزشکی قانونی در رابطه با بیماری دوقطبی قبادلو را سبب پذیرش درخواست اعاده دادرسی مجدد او اعلام کرد.

گواهی پزشک متخصص اعصاب و روان باعث پذیرش اعاده دادرسی مجدد قبادلو پذیرفته شد

به گزارش شبکه شرق، صبح امروز، امیر رئیسیان، وکیل انتخابی محمد قبادلو خبر از پذیرش اعاده دادرسی مجدد موکلش در شعبه اول دیوانعالی کشور داد و از توجه دیوانعالی کشور به نظریه پزشکی قانونی و ۴۹ روانپزشک به بیماری قبادلو تشکر کرد.

امیر هاشمی، روابط عمومی دیوانعالی کشور در توییترش توضیحاتی درباره چگونگی پذیرش اعاده دادرسی مجدد قبادلو داد و از تحصیل مدارک پزشکی جدید گفت. او نوشته است:

«درخواست اعاده دادرسی وکیل ⁧ محمد قبادلو⁩ در تعاقب صدور رأی قطعی محاکم و به دلیل  ارائه گواهی جدید التحصیل از پزشکی قانونی، در ⁧ دیوانعالی کشور⁩ پذیرفته شده است.

 این گواهی که از سوی پزشک متخصص اعصاب و روان اداره پزشکی قانونی شهرستان تهران در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ و پس از صدور حکم قطعی صادر شده است به وجود اختلالات دوقطبی و تکانش گری و انجام رفتارهای خطرناک محکومٌ علیه اشاره دارد و این موضوع را مستلزم معاینه و بررسی مجدد دانسته است.

لذا درخواست متقاضی با بند (ج) ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ انطباق دارد و در اجرای ماده ۴۷۶ قانون مرقوم با تجویز ⁧ اعاده دادرسی⁩، رسیدگی مجدد را به دادگاه هم عرض صادرکننده حکم قطعی ارجاع می‌دهد.»

20230726_203554

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها