|

دور دنیا در یک دقیقه

کوسه‌هایی که با کوکائین جشن می‌گیرند!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده، مرور می‌کنیم.

کوسه‌هایی که با کوکائین جشن می‌گیرند!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

اول به به مسکو سفر می‌کنیم و حادثه ترکیدگی لوله را بررسی می کنیم. بعد به فلوریدا می‌رویم و از کوسه‌های معتاد به کوکائین خبر می‌گیریم. سری هم به مانیپور هند می‌زنیم که زنانش علیه متجاوزان شوریده اند.

 

مسکو؛ لوله آب ترکید، ۴ نفر کشته شدند

لوله آب گرم یکی از مرکز‌های خرید در غرب مسکو ترکیده و باعث مرگ چهار نفر شده است. شهردار مسکو می‌گوید ۱۰ نفر دیگر هم مجروح شده اند که بیشتر در اثر سوختگی است.

کارشناسان در بررسی‌های ابتدایی نشانه‌ای از بخار آمونیاک در محل مشاهده نکرده اند. آنها توضیحی درباره علت انفجار لوله‌های این فروشگاه نداده اند. مرکز خرید ورمنا گودا در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده است و بیش از ۱۵۰ دهنه مغازه دارد.

 

مانیپور؛ حمله زنان به خانه مردان متجاوز

انتشار ویدئوی تجاوز گروهی مردان هندی در مانیپور به دو زن از اقلیت قومی کوکی خشم و انزجار هندی‌ها را در پی داشته است. تعدادی از زنان مانیپور خانه مردان متجاوز را شناسایی و با چوب و قطعات آهنی و … به آن حمله کرده اند. آنها این خانه را آتش زده اند.

تجاوز گروهی به زنان اقلیت کوکی و البته درگیری‌های قومیتی در مانیپور از چند ماه گذشته شروع شده است و تا امروز ادامه دارد. اما تا زمانی که شبکه‌های اجتماعی به این موضوع نپرداختند، حتی نخست‌وزیر و مقامات قضایی هم واکنشی نشان نداده بودند.

 

کنتاکی؛ کشف سکه‌های طلا در مزرعه ذرت

مردی در کنتاکی آمریکا در مزرعه خود مجموعه‌ای ۸۰۰ تایی از سکه‌های قیمتی و کمیاب از لا کشف کرده است. این سکه‌ها متعلق به سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۶۳ هستند؛ دوران جنگ داخلی آمریکا.

سکه‌های کشف شده، یک دلاری، ۱۰ دلاری و ۲۰ دلاری هستند. سکه‌های ۲۰ دلاری لیبرتی از کمیاب‌ترین و نادرترین سکه‌‌های این نوع به شمار می‌روند. کارشناسان می‌گویند قیمت این نوع سکه‌ها شش رقمی است.

 

فلوریدا؛ کوسه‌هایی که با کوکائین جشن می‌گیرند!

کارشناسان می‌گویند برخی کوسه‌های آب‌های فلوریدا رفتارهای نامتعادل دارند. مثلا آنها کوسه شنی را دیده اند که روی شئ خیالی تمرکز کرده و دایره وارد دور آن چرخیده! آنها حدس می‌زنند کوسه‌ها بسته‌های مواد مخدری که قاچاق‌چیان در آب رها کرده اند، خورده اند!

محققان می‌گویند بررسی‌‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد مت‌آمفتامین‌ها و مخدرات می‌تواند ماهی‌ها را هم متاثر کند. کوسه‌های فلوریدا به بسته‌های نمادینی که محققان درون آب انداخته اند هم نزدیک شده اند؛ احتمالا به هوای بسته‌های کوکائین!

 

توییتر؛ خداحافظی با لوگوی پرنده؟

نام تجاری توییتر پس از این که ایلان ماسک این پلتفرم اجتماعی را خرید به ایکس کراپ تغییر یافته اما هنوز برای لوگو اتفاقی نیفتاده است.

ایلان ماسک مالک توییتر به تازگی در توییتی نوشته به زودی از همه پرنده‌ها و از برند توییتر خداحافظی می‌کنیم. او دنبال طرح گرافیکی قابل قبولی با نشان X می‌گردد.

از زمانی که ماسک وارد فضای توییتر شده تغییر و تحولات زیادی در این شبکه اجتماعی رخ داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها