|

استقبال روزنامه همشهری از بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها

روزنامه همشهری جز معدود روزنامه‌هایی است که از بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها استقبال و تاکید کرده بدون حضور پلیس معضل حجاب رفع نخواهد شد!

استقبال روزنامه همشهری از بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها

به گزارش شبکه شرق، روزنامه همشهری نوشت: یکی از ویژگی‌های لایحه جدید عفاف و حجاب، حذف حضور میدانی پلیس است؛ جالب است که امروز فارغ از همه مباحثات در اتاق جلسات و اندیشه‌ورزی‌ها، تجربه این حدود 10ماه نشان داد که بدون چنین حضوری قدرت بازدارندگی در مقابل این خطا چه میزان کم است.

یکی از ویژگی‌های لایحه جدید عفاف و حجاب، حذف حضور میدانی پلیس است؛ جالب است که امروز فارغ از همه مباحثات در اتاق جلسات و اندیشه‌ورزی‌ها، تجربه این حدود 10ماه نشان داد که بدون چنین حضوری قدرت بازدارندگی در مقابل این خطا چه میزان کم است و چگونه هرچند به تک‌تک خطاکارها تذکر داده می‌شود، اما آن پدیده توسعه یافته و حالت فراگیری پیدا می‌کند.

این روزنامه تاکید کرده است: ملموس شدن حضور پلیس می‌تواند با تذکر صرف و با زبان خوش در حین فیلمبرداری همراه باشد، اما حضور سایه قدرت کنترل‌کننده در صحنه جامعه می‌تواند مانع گسترش این پدیده باشد. بدون احساس سایه اقتدار پلیس، هر قانونی توان بازدارندگی نخواهد داشت و این یعنی شکست اقتدار قانون و‌ تصمیم، امری متداول خواهد شد.

اکثریت مردم که سبک زندگی و پوششی براساس عقیده‌شان انتخاب کرده‌اند، احساس می‌کنند بدون‌دفاع، مورد هجوم مخالفین قرار گرفته‌اند و این یعنی هم حرمت شرع، هم حرمت قانون و هم حرمت فرهنگ بدون احساس حضور قدرت به راحتی خواهد شکست.

 

منبع: روزنامه همشهری
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها