|

نوباوه: اگر شورای نگهبان نباشد امنیت انتخابات مخدوش می‌شود

بیژن نوباوه معتقد است شورای نگهبان یکی از ارکان نظارتی کشور است.

نوباوه: اگر شورای نگهبان نباشد امنیت انتخابات مخدوش می‌شود

به گزارش شبکه شرق، نماینده تهران در مجلس گفت: در کنار این هجمه‌های رسانه‌ای دشمن عده‌ای هم در داخل حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند و نمی‌دانند که اگر شورای نگهبان وجود نداشته باشد و یا به وظیفه خود به خوبی عمل نکند، امنیت انتخابات مخدوش می‌شود.

مهم‌ترین بخش‌های سخنان بیژن نوباوه را می‌خوانید:

شورای نگهبان قانون اساسی یکی از مهمترین ارکان نظارتی در کشور است که هم نظارت بر اجرای قانون اساسی و هم نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی و انطباق این مصوبات با شرع و قانون اساسی را برعهده دارد

شورای نگهبان همچنین مسؤولیت نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و سابقه کاری این نهاد انقلابی نشان می‌دهد که در شرایط مختلف به خوبی توانسته وظیفه نظارتی خود را در حوزه انتخابات و سایر بخش‌ها به انجام برساند.

من معتقدم که شورای نگهبان هنوز اختیارات لازم را ندارد و وقتی حوزه اختیارات شورای نگهبان با شورای قانون اساسی در فرانسه و یا در دیگر نهادهای مشابه در کشورهایی همچون انگلیس و سایر کشورهای غربی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که شورای نگهبان در مقایسه با نهادهای مشابه خود در این کشورها اختیارات کمتری دارد.

واقعیت این است که همان کشورهایی که شورای نگهبان ما را آماج حملات رسانه‌ای قرار می‌دهند، شوراهای حراستی، حفاظتی و قانونگذاری آنها در بحث انتخابات بسیار سختگیر و دارای اختیاراتی کنترلی به مراتب بیشتری نسبت به شورای نگهبان ما هستند.

متأسفانه می‌بینیم که در کنار این هجمه‌های رسانه‌ای دشمن عده‌ای هم در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند و نمی‌دانند که اگر شورای نگهبان وجود نداشته باشد و یا به وظیفه خود به خوبی عمل نکند، امنیت انتخابات مخدوش می‌شود.

ما باید اختیارات شورای نگهبان را به صورت قانونی افزایش دهیم چرا که تنها جایی که کار حراست از قانون اساسی که میثاق ملی ماست را انجام می‌دهد شورای نگهبان است.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها