|

پورمحمدی: شرایط کشور خطیر است/ باهنر: مشارکت در این دوره از انتخابات وضعیت ویژه‌ای دارد

وزیر کشور دولت دهم گفت: شرایط کشور خطیر است و از جهات مختلف نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی هستیم. باید از این فضا با موفقیت عبور کنیم و شرایط امیدبخش فراهم کنیم.

پورمحمدی: شرایط کشور خطیر است/ باهنر: مشارکت در این دوره از انتخابات وضعیت ویژه‌ای دارد

به گزارش شبکه شرق، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور دولت دهم در نشست سراسری روسای شورای وحدت کشور گفت: شرایط کشور خطیر است و از جهات مختلف نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی هستیم. باید از این فضا با موفقیت عبور کنیم و شرایط امیدبخش فراهم کنیم. باید به کلمات ائمه توجه کنیم، نهج‌البلاغه را می‌خوانیم اما آنطور که باید در زندگی خود اجرا نمی‌کنیم.

او افزود: امام علی در عهدنامه مطالب فراوانی دارد. آنچه باید مورد توجه مدیریت سیاسی و اجتماعی جامعه باشد برپا داشتن عدالت در سرزمین است، هیچ چیز نباید به اندازه عدالت در ذهن مدیران وجود داشته باشد.

پورمحمدی در ادامه تصریح کرد: نیک‌ خواستن زمانی در جامعه شکل می‌گیرد که مردم به حاکمان نزدیک باشند، دلها به یکدیگر نزدیک باشند. از طرفی هزینه مردم بر دوش آنها سنگینی نکند، هنر مدیران این است که هزینه زندگی را ارزان کنند و تحمل اجتماعی را آسان کنند. باید زندگی مدیریتی امروز و به خصوص فعالان این حوزه باید از این هنر برخوردار باشند. رهبر انقلاب نیز فرمودند برای دفع حملات دشمن به اقتدار ملی نیاز داریم که این اقتدار نتیجه انسجام ملی است. ایشان به این نکته اشاره کردند که نشانه بزرگ انسجام ملی انتخابات است که باید با مشارکت بالا شکل بگیرد. لذا مشارکت بالا نیاز جامعه فعلی است لذا وظیفه ما این است که در این راه تلاش کنیم. تلاش برای اقتدار و مشارکت بالا وظیفه اصلی جامعه روحانیت مبارز است.

 

او ادامه داد: اهداف یک جامعه باید مناسب با شرایط باشد. اتفاق مطلوب که منظور مشارکت بالا است زمانی صورت می‌گیرد که مردم همراه باشند. رهبر انقلاب پیش از این به بازسازی انقلابی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرده بودند. امروز با نقایص جدی در کشور روبرو هستیم و به درک مشترک عمومی رسیدیم، نظام اداری کشور مشکل دارد و معیوب است که ربطی به این دولت و آن دولت ندارد، از طرفی فشارهای اقتصادی تشدید شده، مردم هم بزرگواری و صبوری به خرج می‌دهند و تحمل می‌کنند. شکل‌گیری مجلس متخصص، انقلابی، مومن و با علاقه به اصلاح شرایط می‌تواند وضعیت فعلی را تغییر دهد البته شاکر زحمات مسئولین فعلی هستیم. هر کسی به فکر تحول کشور است باید در این راستا تلاش کند.

پورمحمدی همچنین تصریح کرد: باید تعارف ها را کنار گذاشت چرا که مردم و جامعه نیازمند تحول جدی در جامعه هستند بنابراین باید راه را برای حضور افراد جدید هموار کنیم.

پورمحمدی در پایان حال نامساعد موحدی کرمانی را علت حاضر نشدن او در این جلسه عنوان کرد.

همچنین باهنر در این جلسه گفت: مشارکت در این دوره از انتخابات وضعیت ویژه‌ای دارد، ما همیشه در موقعیت خاص هستیم اما قضیه انتخابات با تجمعات تفاوت دارد چراکه حضور افراد شمارش می‌شود. از اول انقلاب مشروعیت را با میزان همراهی مردم با حاکمیت گره زدیم، لذا باید تلاش کنیم مشارکت افزایش پیدا کند.

او افزود: دولت و مجلس بعد از پیروزی انقلاب رکورد کمیته ۴۸ درصد و ۴۲ درصدی دارند. برخی می‌گویند در انتخابات گذشته مردم به دلیل کرونا پای صندوق حاضر نشدند، حتما این علت موثر بوده اما علت تامه نبوده است. بعضی می‌گویند اصلاح‌طلب و اصولگرا سر و ته یک کرباس هستند و ما تماشا می‌کنیم. از طرفی مقام معظم رهبری زودتر از دفعات قبل به انتخابات ورود پیدا کردند که باید لبیک بگوییم.

 

 

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها