|

اردوغان: بشار اسد از ما می‌خواهد که شمال سوریه را تخلیه کنیم اما نمی‌توانیم

رئیس جمهور ترکیه درباره عادی سازی روابط با سوریه گفت: ما درها را‌ به روی سوریه نبسته‌ایم اما بشار اسد از ما می‌خواهد که شمال سوریه را ترک کنیم.

اردوغان: بشار اسد از ما می‌خواهد که شمال سوریه را تخلیه کنیم اما نمی‌توانیم

به گزارش شبکه شرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، پیش از سفر به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در یک سخنرانی به شرط سوریه برای خروج نیروهای ترکیه از شمال این کشور واکنش نشان داد.

 

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس جمهور ترکیه گفت: «متأسفانه اسد خواستار خروج ترکیه از شمال سوریه است که چنین چیزی رخ نخواهد داد چون ما در آنجا با تروریسم مبارزه می‌کنیم.»

رجب طیب اردوغان در بخش دیگری به عدم موافقت روسیه با تمدید توافق غلات اشاره کرد و افزود: «علی‌رغم اظهاراتی که امروز مطرح شده، من معتقدم که پوتین رئیس جمهور روسیه تمایل دارد این پل انسانی ادامه پیدا کند. شاید تا قبل از ماه آگوست (تاریخ سفر پوتین به ترکیه) اقداماتی بکنیم و با پوتین گفت‌و‌گوی تلفنی داشته باشیم.»

او در بخش دیگری همچنین به سفر قریب‌الوقوع خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: «بحرا‌ن‌ها در جهان اسلام، رایزنی و همکاری تنگاتنگ ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] را الزامی می‌کند.»

 

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها