|

وحیدی، وزیر کشور:

توقف صادرات برق به عراق نداشتیم

وزیر کشور گفت: توقف صادرات برق به عراق نداشتیم اما شرکت ملی نفت مطالباتی داشته است و در راستای آن، تعاملاتی داشته‌اند و در راستای حل و فصل آن تصمیماتی گرفته شده است.

توقف صادرات برق به عراق نداشتیم

به گزارش شبکه شرق، وزیر کشور با اعلام اینکه توقف صادرات برق به عراق نداشتیم گفت: اما شرکت ملی نفت مطالباتی داشته است و در راستای آن، تعاملاتی داشته‌اند و در راستای حل و فصل آن تصمیماتی گرفته شده است.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوعات اربعین به طور جدی پیگیری می‌شود. یکی از مسائل همین موضوع گرما است که برای این امر پیش‌بینی‌های مختلفی شده است ازجمله تدارک سایبان‌ها و جت‌فن‌هایی که هوا را تلطیف کند. همچنین اتاق‌های سرد برای کسانی که ممکن است دچار گرمازدگی شوند. این کارها با همکاری وزارت بهداشت و دستگاه های مربوطه در حال پیگیری است.

وی درباره ده‌ساله شدن مدت اعتبار گذرنامه‌ها گفت: این امر قرار است به عنوان لایحه اصلاح قانون در دولت مصوب شود و به مجلس برود. 

 وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره توقف صادرات برق به عراق اظهار کرد: توقف صادرات نداشتیم، اما شرکت ملی نفت مطالباتی داشته است و در راستای آن، تعاملاتی داشته‌اند و در راستای حل و فصل آن تصمیماتی گرفته شده که با توجه آمادگی‌هایی که طرف عراقی اعلام کرده، وزارت نفت هم تصمیمات خود را مطابق با آن تنظیم می‌کند.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره تهیه سامانه‌ای برای اتباع خارجی، اظهار کرد: این کار انجام شده و سامانه تهیه شده و با ارائه شناسه یکتا به همه اتباع اجرایی می‌شود.

وی درباره وضعیت امنیتی شهر زاهدان و مقابله با اقدامات تروریستی در این منطقه اظهار کرد: اقدامات تروریستی در آنجا سابقه‌دار است و نشان می‌دهد جریانات ترویستی باید کاملاً محکوم شوند. ایران بارها بابت حملات تروریستی در شرق به دولت پاکستان تذکر داده و خواسته که آن‌ها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند. 

وزیر کشور تاکید کرد: این گروه‌ها هم با اقتدار فراجا و نیروهای مسلح راه به جایی نمی‌برند و روزبه‌روز در نگاه مردم منفورتر می‌شوند و هیچ پایگاهی حتی در منطقه جنوب شرق ندارند و تلاش می‌کنند خود را به مردم تحمیل کنند. با این گروه‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وحیدی درباره وضعیت صلاحیت آذر منصوری از نظر وزارت کشور، گفت: باید شرایط قانونی او بررسی شود و ابهامات موجود باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی درباره اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق کالا، گفت: موفقیت های خوبی کسب کرده‌ایم، در کالاهایی که اختلاف قیمت جدی میان داخل و خارج کشور وجود دارد، شاهد قاچاق کالا هستیم که بیشترین قاچاق خروجی کشور در حوزه انرژی است.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها