|

معاون رئیس جمهور در امور زنان :

در برنامه هفتم به انعطاف شغلی بانوان توجه شده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: چند بند برنامه هفتم توسعه به مساله جمعیت و خانواده و انعطاف شغلی بانوان در قالب‌هایی چون دورکاری و انتقال پرداخته است.

 در برنامه هفتم به انعطاف شغلی بانوان توجه شده است

به گزارش شبکه شرق، «انسیه خزعلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های دولت برای ستاد ملی جمعیت گفت: برنامه‌ دولت این است که بخش‌هایی را که در زمینه جمعیت مسئولیت‌هایی دارند، فعال کند.

وی افزود: یک بخش عدم اجرای مصوبات و قانون جوانی جمعیت به بودجه و اعتبارات مربوط می‌شود که فعال شدن و تخصیص لازم در سال جاری می‌تواند بخشی از آن را تدارک ببیند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: برخی موارد دیگر همچون دورکاری، انتقال و توجه دستگاه‌ها به مسائل و مطالبات خانم‌های کارمند هم وجود دارد که باید پیگیری جدی شود.

خزعلی درباره توجه برنامه هفتم توسعه به موضوع جوانی جمعیت گفت: چند بند از برنامه هفتم توسعه به مسأله جمعیت و خانواده و همچنین انعطاف شغلی بانوان پرداخته است که همه این‌ موارد می‌تواند برای جمعیت حمایت‌گر باشد.

اکتفا به قوانین موجود کافی نیست

معاون رئیس‌جمهور در پیش‌بینیِ روند فعلی جوانی جمعیت با توجه به شرایط کشور، خاطرنشان کرد: به روند فعلی افزایش جمعیت بسیار خوش‌بین هستم اما معتقدم قوانین موجود در این زمینه کافی نیست.

خزعلی افزود: مسائل فرهنگی باید از دل مردم بجوشد تا انگیزه و خودجوشی و علاقه به داشتن خانواده‌های پرجمعیت را در جامعه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: اگر بودجه اجازه بدهد، دولت پشتیبانی لازم را در بحث جوانی جمعیت انجام خواهد داد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها