|

وزیر تعاون:

ملاک عمل صندوق‌های بازنشستگی مصوبه مجلس خواهد بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره رد برخی مواد لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس در خصوص موضوع بازنشستگی گفت: هر آنچه مجلس تصویب کند و به قانون تبدیل شود مورد تایید همگان است.

 ملاک عمل صندوق‌های بازنشستگی مصوبه مجلس خواهد بود

به گزارش شبکه شرق، سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: دولت لایحه می‌دهد و مجلس آن را بررسی می‌کند و باید ببینیم در کمیسیون تلفیق چه تصمیمی اخذ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه تبدیل به قانون شود مورد عمل قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: صندوق‌ها مربوط به بین نسلی هستند و باید به فکر آتیه کارگران باشیم بنابراین صندوق‌های تامین اجتماعی متعلق به همه نسل‌هاست و ما وظیفه صیانت از آنها را داریم و باید کاری کنیم تا صندوق‌های بازنشستگی به پایداری برسد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی با مشکل ناپایداری جدی مواجه شده‌اند، اظهار داشت: بسیاری از صاحب نظران علم اقتصاد در حوزه تامین اجتماعی و کارهای آینده پژوهی بر این باورند که باید اصلاحاتی در حوزه مدیریت و شیوه‌های اداره صندوق‌ها لحاظ شود.

صولت درباره کالابرگ الکترونیکی نیز اظهار داشت: این فرآیند، روند طبیعی خود را طی می‌کند و به دستور مخبر معاون اول رئیس جمهور قرار شد کار کارشناسی انجام شده پس از تایید مراجع صاحب نظر ابلاغ شود.

وی درباره استقبال مردم از کالابرگ الکترونیک نیز یادآورشد: آن استقبال که مورد نظر ما بود، انجام نشد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها