|

دولتی‌هایی که اعتماد‌به‌نفس کافی دارند اجازه نمی‌‌‌دهند اعتراضات با خون‌ریزی همراه شود

دولت‌هایی که اعتمادبه‌نفس کافی دارند، اجازه نمی‌دهند که این اعتراضات با خون‌ریزی همراه شود، زیرا پس از آن جمع کردن سیاسی ماجرا سخت‌تر و حتی ممتنع می‌شود

دولتی‌هایی که اعتماد‌به‌نفس کافی دارند اجازه نمی‌‌‌دهند اعتراضات با خون‌ریزی همراه شود

به گزارش شبکه شرق، روزنامه هم میهن با اشاره با اعتراضات فرانسه از عدم تلفات جانی برای این اعتراضات نوشته و تاکید کرده دولتی‌هایی که اعتماد‌به‌نفس کافی دارند اجازه نمی‌‌‌دهند اعتراضات با خون‌ریزی همراه شود.

 نکته کلیدی این اعتراضات که به معنای دقیق اغتشاش و حتی شورش است، پرهیز از تلفات جانی است. تلفات جانی یک تیغ دودم است که در دست دولت است. بعضاً برای ساکت و خاموش کردن اعتراضات به کار می‌رود تا شورش ادامه پیدا نکند که در برخی از جوامع این سیاست به‌ظاهر پاسخ می‌دهد. ولی این یک روی ماجرا است، زیرا ریختن خون همیشه این ظرفیت را دارد که به‌مثابه ریختن بنزین بر روی آتش اعتراضات عمل، و آن را شعله‌ور کند. حتی اگر در کوتاه‌مدت هم به این نتیجه منجر نشود، در میان و بلندمدت اثرات ویرانگری دارد.

این روزنامه افزوده است: دولت‌هایی که اعتمادبه‌نفس کافی دارند، اجازه نمی‌دهند که این اعتراضات با خون‌ریزی همراه شود، زیرا پس از آن جمع کردن سیاسی ماجرا سخت‌تر و حتی ممتنع می‌شود...بهترین راه برای مقابله با این نوع شورش‌ها، خاموش کردن آن با ابزارهای سیاسی است، نه آنکه آن را به آتش زیر خاکستر تبدیل کرد.

 

منبع: اعتماد آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها