|

رابطه ایران و عربستان؛ خبری خوش برای عمار حکیم

​عمار حکیم گفت: ازسرگیری روابط دو همسایه مسلمان‌مان، جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی خبر خوشی بود.

رابطه ایران و عربستان؛ خبری خوش برای عمار حکیم

ببه گزارش شبکه شرق، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم صبح امروز؛ پنجشنبه در بخشی از خطبه‌های نماز عید سعید قربان در بغداد با بیان این‌که «دین اسلام همواره از ما می‌خواهد که در کنار یکدیگر هم‌افزایی کنیم و همواره بر ارزش‌های برادری و همکاری و احترام به دیگران و پذیرش اختلافات از راه گفت‌وگو و پایبندی به عهد و میثاق تأکید می‌کند.» ادامه داد: امت اسلامی و عربی و ملت‌های منطقه بیش از هر زمان نیازمند پیش گرفتن این ارزش‌ها و اصول والا در سیاست خارجی و روابط بین‌المللی خود هستند. منافع واقعی آن است که با منافع دیگر ملت‌ها پیوند خورده و در تضاد با منافع دیگران نیست. نمی‌توان منافع یک کشور را بر اساس آسیب رساندن به منافع کشور دیگر تعریف کرد، چون منافع یکجانبه پایدار نیست.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بازگشت جمهوری عربی سوریه به جایگاه طبیعی‌اش در اتحادیه عرب را خبر خوشی خواند.

حکیم همچنین افزود: ازسرگیری روابط دو همسایه مسلمانمان، جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی نیز خبر خوشی بود.

وی عنوان کرد که باید روند گشایش و اتصال میان عراق و کشورهای پیرامون عربی و اسلامی‌اش در مرحله اخیر را که موجب امضای تفاهم‌نامه‌ها و پروژه‌های راهبردی میان عراق و بسیاری کشورهای منطقه شده تحسین کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق این فضای سازنده در روابط بین‌المللی در سطح منطقه‌ای را از مهم‌ترین فرصت‌های تاریخی دانست که باید از آن بهره‌برداری کرد تا یک راهبرد منطقه‌ای بلندمدت در راستای منافع همه ملت‌های منطقه ساخته شود.

حکیم در ادامه گفت: فراموش نکنیم که عراق بیشترین نقش را در نزدیک کردن دیدگاه‌های متعارض داشت و این نقش ویژه‌ای است که باید همواره آن را حفظ کند. منافع عراق در تحقق ثبات منطقه‌ای و همکاری و هم‌افزایی منطقه‌ای است.

وی بر ضرورت پیش گرفتن سیاست خارجی خردمندانه و حساب‌شده برای استفاده از توان داخلی و بین‌المللی به منظور برقراری شراکت‌های راهبردی میان عراق و کشورهای شورای همکاری و همچنین همسایگان و کشورهای اصلی منطقه تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان گفت: این شراکت‌ها فرصت‌های موفقیت بسیاری برای همه کشورها و ملت‌های منطقه فراهم می‌کنند. وقت آن رسیده که پرونده گذشته را ببندیم و با نگاهی راهبردی به آینده با وحدت و همکاری و هم‌افزایی به رویارویی چالش‌ها برویم.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها