|

سهام دولت در بانک توسعه اسلامی افزایش یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند تا سهام سرمایه در دور ششم بانک توسعه اسلامی را افزایش دهد.

سهام دولت در بانک توسعه اسلامی افزایش یافت

به گزارش شبکه شرق، در جلسه علنی روز دوشنبه (۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی در دستور کار قرار گرفت که با رای موافق نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این لایحه، به دولت اجازه داده می‌شود سرمایه جمهوری اسلامی ایران در بانک توسعه اسلامی را از مبلغ چهار میلیارد و ۱۷۴ میلیون و۶۳۰هزار ( ۰۰۰ر۶۳۰ر۱۷۴ر۴) دینار اسلامی فعلی به مبلغ چهار میلیارد و۶۳۱ میلیون و ۴۶۰ هزار (۰۰۰ر۴۶۰ر۶۳۱ر۴) دینار اسلامی افزایش دهد و نسبت به پرداخت این افزایش سرمایه به ارزش کل ۴۵۶ میلیون و ۸۳۰ هزار (۰۰۰ر۸۳۰ر۴۵۶) دینار اسلامی مطابق با مقررات و جداول زمانی سررسید اقساط مربوط اقدام نماید. اقساط این افزایش سرمایه در یک بازه زمانی (۱۴) ساله و طی (۲۸) قسط ۶ ماهه از سال ۱۴۰۱ (۲۰۲۳ میلادی) تا سال ۱۴۱۵ (۲۰۳۶ میلادی) قابل پرداخت می‌باشد. مبلغ هر قسط (یک الی ۲۷) برابر با ۱۶ میلیون و ۳۱۵ هزار و۳۵۷ (۳۵۷ر۳۱۵ر۱۶) دینار اسلامی و قسط آخر (۲۸) برابر با ۱۶میلیون و ۳۱۵ هزار و ۳۶۱ (۳۶۱ر۳۱۵ر۱۶) دینار اسلامی است.

تبصره (۱)- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل منابع خود نسبت به پرداخت اقساط مربوط به پذیره‌نویسی سهام سرمایه دولت در بانک مزبور در مواعد مقرر اقدام نموده و مبالغ پرداختی را در دفاتر قانونی خود به حساب سهمیه سهام دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسات بین‌المللی منظور نماید.

تبصره (۲) - وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف به ارایه سفته معادل ریالی اقساط پرداختی سهام پذیره‌نویسی شده در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها