|

رایزنی وزیرخارجه ایران و آذربایجان درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه

​حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرام‌اف، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان، در خصوص مناسبات سیاسی، اقتصادی و کنسولی گفتگو کردند.

رایزنی وزیرخارجه ایران و آذربایجان درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات مهم جاری منطقه‌ای و بین المللی، بر اهمیت رایزنی و مشورت مستمر و نزدیک دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بگونه‌ای است که می‌توانند مسائل و مشکلات موجود در روابط را بصورت دو جانبه حل و فصل و آن را به مسیر صحیح خود هدایت کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی با تقدیر از تلاش‌های سازنده وزیرامور خارجه در حل و فصل تنش‌ها، گفت وگوی امروز را مثبت ارزیابی و با تاکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه‌های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل باقی مانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

طرفین در این تماس تلفنی درخصوص سایر موضوعات مورد علاقه فی مابین، از جمله پروژه کریدور شمال – جنوب، برنامه آتی همکاری دو کشور در قالب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان اکو و جنبش عدم تعهد گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها