|

شبکه تلویزیونی دولتی روسیه در مورد پیام «واگنر» چه گفت؟

شبکه تلویزیونی دولتی روسیه ۲۴ پخش برنامه‌هایش را برای خواندن پیامی از وزارت دفاع روسیه قطع کرد که در آن ادعاهای مطرح شده توسط یوگنی پریگوژین، رهبر گروه مزدور واگنر رد شده و عنوان شد این ادعاها "با واقعیت مطابقت ندارد".

شبکه تلویزیونی دولتی روسیه در مورد پیام «واگنر» چه گفت؟

به گزارش شبکه شرق،‌ به نقل از سی‌ان‌ان، این وقفه در حین پخش برنامه "مرور بین‌المللی" رخ داد. مجری، این خبر را اعلام کرد: ما در حال قطع برنامه برای ارسال پیامی از سوی وزارت دفاع روسیه هستیم: هیچ یک از پیام‌ها و ویدئوهای منسوب به یوگنی پریگوژین در رسانه‌های اجتماعی در مورد حملات ادعایی وزارت دفاع روسیه به اردوگاه‌های واگنر PMC، با واقعیت مطابقت ندارند و قصد دارند اطلاعات نادرست داشته باشند. 

 پیش از این یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر، مدعی شد که وزارت دفاع روسیه این گروه را فریب داده و رهبری نظامی مسکو را به حمله به اردوگاه نظامی واگنر متهم کرده و عنوان کرد "تعداد زیادی" از نیروهای مزدور وی کشته شده‌اند. 

به گزارش تاس، سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی علیه پریگوژین به اتهام دعوت به "شورش مسلحانه" در روز جمعه باز کرد. وزارت دفاع روسیه این ادعای پریگوژین را رد کرد.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها