|

خوش رفتاری با اتباع افغان، خواسته طالبان در روز جهانی پناهجویان

طالبان به مناسبت روز جهانی پناهجویان از کشورهای میزبان درخواست کرد با مهاجرین افغان، برخوردی خوب داشته باشند و در پرتو قوانین بین المللی پناهجویان، تسهیلات لازم زندگی را برای آنان فراهم کنند.

خوش رفتاری با اتباع افغان، خواسته طالبان در روز جهانی پناهجویان

به گزارش شبکه شرق، کاخ ریاست جمهوری افغانستان که اکنون تحت کنترل طالبان است پیام مولوی عبدالکبیر کفیل طالبان را به مناسبت روز جهانی مهاجرت نشر کرده است.

در این پیام آمده که چند دهه گذشته در اثر ظلم، استبداد و تجاوز بیگانگان در وطن و اشغال، جنگ‌ها و نابسامانی‌ها، شمار زیادی از افغان‌ها سرزمین اجدادی خود را ترک کردند و هنوز هم علاوه بر کشورهای همسایه در شماری از کشورهای جهان زندگی می کنند.

عبدالکبیر افزود با توجه به اینکه هنوز هم افغان‌ها در کشوذهای دیگر زندگی می‌کنند، از کشورهای میزبان می‌خواهیم که با پناهجویان افغان، برخوردی خوب داشته باشند و در پرتوی قوانین بین المللی مهاجرت، تسهیلات لازم زندگی را برای آنان فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد ما از نهادهای بین المللی پناهجویان می‌خواهیم، به مهاجرین افغان که از سوی حکومت‌های گذشته مجبور به ترک خانه‌های شان در داخل و یا خارج کشور شده اند، توجه جدی کنند.

طالبان اعلام کرد خوشبختانه با تامین امنیت در افغانستان، هیچ‌گونه فشاری وجود ندارد که کسی مجبور به مهاجرت شود، افرادی که به این بهانه از کشور خارج شده اند، آغوش طالبان و مردم به روی آنان باز است و می توانند با خاطری آسوده به کشور بازگردند.

در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران بنابه اذعان مکرر نهادهای بین المللی و مقامات افغانستان، با همه دشواری های اقتصادی ناشی از تحریم ها، همواره میزبانی مهربان و سخاوتمند برای خواهران و برادران افغان خود بوده، در همین حال رسانه های مختلف جهان، عمکلرد کشورهای غربی در قبال پناهجویان افغان را مملو از تبعیض، مبهم و ناکافی توصیف می کنند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها