|

معین الدین سعیدی درمورد شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا:

همه‌گیری این نهاد‌ها نه به صلاح کشور است و نه با قانون سازگاری دارد / اینکه تمام قوانین از این کانال‌ها بیاید بسیار پدیده نادرستی است

سعیدی، نماینده مجلس گفت: اینکه در هر موضوعی انتظار داشته باشیم سران قوا موضوعات را بررسی کنند درست نیست. در موارد خاص و ویژه بر مبنا اصل 110 ایجاد چنین ساختاری ضرورت بوده اما اینکه تمام قوانین از آن کانال بیاید بسیار پدیده نادرستی است. این اتفاق صرفا در این نهاد هم نبوده، بلکه در بحث هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت و انقلاب فرهنگی و موارد دیگر نیز این اختیارات داده شده است و قانون گذاری هم می کنند.

همه‌گیری این نهاد‌ها نه به صلاح کشور است و نه با قانون سازگاری دارد / اینکه تمام قوانین از این کانال‌ها بیاید بسیار پدیده نادرستی است

به گزارش شبکه شرق، انتصاب محسن رضایی بعنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا موجب نگرانی و انتقادات بسیاری نسبت به تقویت نهادهای فراقانونی شده است. 

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس به انتخاب گفت: در وضعیت فعلی نیاز به سرعت و دقت در کار ها داریم اما اینگونه نباید باشد که فراگیر شدن اختیارات این نهاد یک اسیب جدیست. این مورد برای موارد خاص و ویژه است لذا اینکه ساختار های این شکلی ایجاد شود و احکامی داده شود. من معتقدم همه گیری این نهاد ها نه به صلاح کشور است و نه با قانون سازگاری دارد.

وی افزود: اینکه در هر موضوعی انتظار داشته باشیم سران قوا موضوعات را بررسی کنند درست نیست. در موارد خاص و ویژه بر مبنا اصل ۱۱۰ ایجاد چنین ساختاری ضرورت بوده اما اینکه تمام قوانین از آن کانال بیاید بسیار پدیده نادرستی است. این اتفاق صرفا در این نهاد هم نبوده، بلکه در بحث هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت و انقلاب فرهنگی و موارد دیگر نیز این اختیارات داده شده است و قانون گذاری هم می کنند.

سعیدی در پایان درباره ی اصلاح این روند توسط مجلس گفت: آقای قالیباف در موارد متعددی از جمله در بحث هیات نظارت مجمع تشخیص ورود کردند. در دیداری که با رهبری داشتیم این موضوع را عنوان کردند که خیلی از مواقع قانونی که مصوب می شود توسط هیات عالی مجمع مورد دخالت قرار می گیرد؛ درحالیکه نظراتشان را باید به شورای نگهبان بدهند. مثلا در بحث واردات خودروهای کارکرده شاهد چنین دخالتی از سمت مجمع تشخیص بودیم. رئیس مجلس نیز بار های این موضوع را پیگیری کرده است.

 

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها