|

مادورو: ونزوئلا با دوستان واقعی خود در مقاومت متحد است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با استقبال از سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به این کشور آمریکای لاتین اعلام کرد: کاراکاس دوستان واقعی در جهان دارد که با آن‌ها در مقاومت و شجاعت متحد است.

مادورو: ونزوئلا با دوستان واقعی خود در مقاومت متحد است

به گزارش شبکه شرق، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پیامی توییتری نوشت: در ونزوئلا دوستان واقعی در جهان پیدا می‌کنیم که با آن‌ها در مقاومت، شجاعت و عزم خود برای ادامه (به عنوان) ملت‌های آزاد، متحد هستیم.

مادورو در طول امضای توافق‌نامه‌های دوجانبه نیز تاکید کرد که پس از فراز و نشیب‌ها، تجاوزهای امپریالیستی، پس از ۹۰۰ تحریم، ونزوئلا اینجا است که به ایران نزدیک شده و آماده است تا در ساختن دنیای جدید کمک کند.

مادورو در سخنرانی خود پس از امضای توافقنامه‌ها، با اشاره به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، اقدامات واشنگتن علیه کشورش را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.

وی افزود: ۱۰۰۰ کارزار علیه ونزوئلا انجام شده است، دو روز پیش دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده جنایت خود و جنایت علیه بشریت، علیه مردم ونزوئلا را اعلام کرد و گفت که هدف دولت (آمریکا) و تحریم، فروپاشی جامعه ونزوئلا بود تا قدرت امپریالیستی ایالات متحده بتواند نفت ونزوئلا را تصاحب کند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران بامداد دوشنبه در راس هیاتی بلندپایه به دعوت رسمی مادورو برای سفر به این کشور بولیواری وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.

مراسم امضای اسناد همکاری‌های دوجانبه ایران و ونزوئلا در حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد و مقامات عالی‌رتبه دو کشور ۱۹ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

همکاری و مشارکت در حوزه‌هایی همچون «ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی، بیمه، حمل و نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌های معدنی» از جمله اسناد مهم امضا شده میان وزرای امور خارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی با همتایان ونزوئلایی بود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها