|

سفیر آمریکا در ناتو: عضویت اوکراین در ناتو طی جنگ بعید است

سفیر ایالات متحده در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: بعید است متحدان غربی در طول جنگ، از اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف دعوت کنند.

سفیر آمریکا در ناتو: عضویت اوکراین در ناتو طی جنگ بعید است

به گزارش شبکه شرق و به نقل از نشریه آمریکایی پولیتیکو، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در هفته‌های اخیر از رهبران ناتو درخواست کرده است که کی‌یف را در مسیر مشخصی برای ورود (به ناتو) قرار دهند و تهدید کرده که اگر این کار انجام نشود، ماه آینده در اجلاس سران سالانه ناتو در شهر ویلنیوس شرکت نخواهد کرد.

جولیان اسمیت، سفیر ایالات متحده در ناتو در مصاحبه با پولیتیکو اعلام کرد: فکر می‌کنم در حال حاضر متحدان هم عقیده هستند که دعوت از اوکراین (برای پیوستن به ناتو) مادامی که درگیر جنگی تمام عیار است، قریب‌الوقوع نیست.

بر اساس این گزارش، اسمیت در ادامه تاکید کرد که ناتو برای مدت طولانی در کنار اوکراین است و دنبال راهی می‌گردد تا این را نشان دهد.

در سال ۲۰۰۸، رهبران ناتو در اجلاس سران بخارست قول سربسته‌ای دادند که اوکراین روزی به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. اما این امر در میان نگرانی‌ها و احتمال تحریک بیشتر روسیه، نادیده گرفته شده است.

در روزهای اخیر، زلنسکی به طور علنی اذعان کرد که می‌داند اوکراین در طول جنگ، عضو ناتو نخواهد شد، با این وجود تاکید کرد که اوکراین همچنان باید در اجلاس سران ویلنیوس، تعهدات ملموسی دریافت کند که بعد از جنگ، مورد استقبال این ائتلاف قرار می‌گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها