|

درخواست عربستان و آمریکا از کشورهای غربی برای بازگرداندن خانواده‌های داعش

آمریکا و عربستان از کشورهای غربی می‌خواهند که اعضای خانواده داعشی‌ها را به کشورشان بازگردانند.

درخواست عربستان و آمریکا از کشورهای غربی برای بازگرداندن خانواده‌های داعش

به گزارش شبکه شرق، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: ناامیدکننده و کاملا غیرقابل قبول» است که برخی از کشورهای ثروتمند اتباع خود را به خانه نیاورده‌اند. وی در نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش که با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده برگزار شد، گفت: در قبال این موضوع، باید قدم بردارید، باید مسئولیت خود را بر عهده بگیرید.

آمریکا و عربستان از کشورهای غربی می‌خواهند که اعضای خانواده داعشی‌ها را به کشورشان بازگردانند.

به گزارش فرانس24؛ شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: ناامیدکننده و کاملا غیرقابل قبول» است که برخی از کشورهای ثروتمند اتباع خود را به خانه نیاورده‌اند. وی در نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش که با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده برگزار شد، گفت: در قبال این موضوع، باید قدم بردارید، باید مسئولیت خود را بر عهده بگیرید.

داعش که در سال 2014 در مناطقی از عراق و سوریه خلافت خودخوانده تشکیل داده بود، در سال 2019 در پی حملات متقابل در عراق و سوریه شکست خورد. هزاران تروریست و اعضای خانواده‌شان همچنان در بازداشتگاه‌ها و اردوگاه‌های غیررسمی نگهداری می‌شوند، جایی که فرماندهان آمریکایی هشدار داده‌اند که می‌توانند به احیای داعش دامن بزنند.

علیرغم درخواست‌های مکرر برای بازگرداندن آنها، دولت‌های خارجی به دلیل ترس از تهدیدات امنیتی و واکنش‌های سیاسی داخلی، تنها اجازه داده‌اند تعداد کمی از این افراد به کشور بازگردند.

بلینکن از کشورهایی، از جمله کانادا، که اتباع خود را از سوریه به خانه آورده‌اند، تحسین کرد و از سایر کشورها خواست که از این روش پیروی کنند. او گفت: «بازگشت به کشورها برای کاهش جمعیت اردوگاه‌های غیررسمی بزرگ مانند الهول سوریه که 10,000 خارجی از جمله بستگان داعش را در خود جای داده است، حیاتی است».

سازمان ملل تخمین می زند که داعش هنوز 5000 تا 7000 طرفدار وفادار در سوریه و عراق دارد که تقریباً نیمی از آنها جنگجو هستند.

 

منبع: شفقنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها