|

ادعای اتحادیه اروپا: پیشرفت‌ برنامه هسته‌ای ایران خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای در منطقه را بیشتر کرده

سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: پیشرفت‌ در برنامه هسته‌ای ایران خطر بحران گسترش سلاح‌های هسته‌ای در منطقه را بیشتر کرده است.

ادعای اتحادیه اروپا: پیشرفت‌ برنامه هسته‌ای ایران خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای در منطقه را بیشتر کرده

به گزارش شبکه شرق، سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در ادامه اتهام‌زنی غرب علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و بدون اشاره به اینکه اقدامات غیر قانونی کدام طرف منجر به وضع موجود در اجرای برجام شد، خواستار اجرای کلیه اقدامات نظارتی و راستی‌آزمایی مرتبط با توافق سال ۹۴ و همچنین پروتکل الحاقی شد.

اشتفن کلمنت روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد ادعا کرد که پیشرفت‌ در برنامه هسته‌ای ایران «خطر بحران گسترش سلاح های هسته ای در منطقه را بیشتر کرده است. »

وی با بیان این ادعا که «اتحادیه اروپا همچنان به برجام متعهد است»، ایران را مقصر وضع موجود در اجرای برجام خواند و مدعی شد: متاسفیم که ایران تصمیمات لازم را (برای بازگشت به این توافق) نگرفته و اقدامات لازم را انجام نداده است. درعوض همچنان به افزایش چشمگیر برنامه هسته ای خود ادامه می دهد.

این مقام اروپایی بدون اشاره به تعلل در تصمیم‌گیری ایالات متحده آمریکا به عنوان ناقض اصلی برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از «حمایت سیاسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای ازسرگیری اجرای کامل برجام» سخن گفت و از همه کشورها خواست «که از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند.»

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها