|

پناهیان: حوزه نباید آموزش و پرورش را به حال خودش واگذار کند

پناهیان با بیان اینکه تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد که ولایت فقیه به چیزی جز استقلال، قدرتمندی و آزادی حقیقی آراء ملت دعوت نکرده است، گفت: انسانی که بنده کسی جز خدا نباشد قدرت رهایی و مبارزه پیدا می کند و ولایت فقیه به تبعیت از اسلام و قرآن ما را به بندگی خدا دعوت می کند بنابراین هیچ عاملی مانند ولایت فقیه سعادت دنیایی و مادی ما را تضمین نمی کند.

پناهیان: حوزه نباید آموزش و پرورش را به حال خودش واگذار کند

به گزارش شبکه شرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی مراسم سالگرد قیام ۱۵ خرداد در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام خمینی(ره) ۱۵ خرداد را مبدأ انقلاب اسلامی معرفی کردند، اظهار کرد: ۱۵ خرداد حرکتی بود که در مبارزه با ظلم، عاشورایی پیدید آورد؛ حرکتی که در پی دستگیری امام خمینی(ره) اتفاق افتاد و منجر به قتل عام مردم، آغاز سقوط رژیم شاهنشاهی و چرخش تاریخی حیات بشر شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند بین ۱۵ خرداد تا پیروزی انقلاب به اندازه صدها سال پیشرفت حاصل شد و بعید نیست به برکت انقلاب اسلامی هم ظهور امام زمان(عج) رخ دهد، گفت: حقیقت ۱۵ خرداد یا مرگ یا خمینی بود، مردمی که برای آب و نان یا نفت و نام قیام نکردند بلکه برای حضرت امام و ولایت فقیه قیام کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مردم به صورت ارتکازی فهم صحیحی از ولایت فقیه پیدا کرده بودند و فهم عمومی مردم از ولایت فقیه موجب شد قیام کنند، افزود: به همین دلیل امام فرمود ۱۵ خرداد را تا ابد عزای عمومی اعلام می کنم زیرا مخلصانه ترین قیام برای اسلام بود و هیچ هدفی جز ولی فقیه نداشت و اثر خود را باقی گذاشت.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه یک بعد مادی و یک بعد معنوی دارد، گفت: بعد مادی ولایت فقیه در یک جمله یعنی استقلال، آزادی، جمهوریت و تضمین مردم سالاری واقعی؛ ولایت کارش تضمین آزادی ملت است و می گوید همه بدبختی شرقی ها و ما این است که خودمان را گم کرده ایم و به جای ما یک موجود غربی نشسته است؛ ولی فقیه می گوید ما باید خودمان را پیدا کنیم و بردگی غرب را از بین ببریم.

در زمینه شناساندن ولایت فقیه به جوانان کوتاهی شده است

پناهیان با بیان اینکه متأسفانه در زمینه شناساندن ولایت فقیه کوتاهی شده است، افزود: حوزه نباید آموزش و پرورش را به حال خودش واگذار کند؛ جوانان این مملکت باید بدانند که چرا ولایت فقیه می تواند استقلال کشور را تضمین کند، جوان باید بداند که کارکرد مهم ولایت فقیه تأمین استقلال و آزادی یک ملت است و تا وقتی خودمان را پیدا نکنیم استقلال و آزادی تأمین نمی شود.

وی با بیان اینکه جوانی که مشغول بی بندوباری و هرزگی باشد قدرت تفکر و استقلال خود را از دست می دهد گفت: اینکه ولی فقیه می گوید بی حجابی حرام سیاسی است به این خاطر است که استقلال جوانان را تضمین و فکر بالنده جوانان را برای اداره کشور حفظ کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تجربه تاریخی ما نشان می دهد که ولایت فقیه به چیزی جز استقلال، قدرتمندی و آزادی حقیقی آراء ملت دعوت نکرده است، گفت: کسی که بنده کسی جز خدا نباشد قدرت رهایی و مبارزه پیدا می کند و ولایت فقیه به تبعیت از اسلام و قرآن ما را به بندگی خدا دعوت می کند بنابراین هیچ عاملی مانند ولایت فقیه سعادت دنیایی و مادی ما را تضمین نمی کند.

پذیرش ولایت فقیه از اصول عقلانیت است​

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از جوان ها درباره ولایت فقیه دچار سوء تفاهم و بی اعتنایی هستند، گفت: پذیرش ولایت فقیه از اصول شیعه نیست بلکه از اصول عقلانیت و تداوم حیات اجتماعی بشر است.

پناهیان در ادامه با اشاره به بعد معنوی ولایت فقیه گفت: امروز حضور دهه ها میلیون سرباز فدایی ولایت فقیه در منطقه نشان دهنده بعد معنوی ولایت فقیه است؛ اینکه خون شهیدان این راه هر لحظه پرثمرتر می شود و برکات و ثمرات فراوانی به همراه دارد به خاطر بعد معنوی ولایت فقیه است.

عبادتی که ما را نسبت به یاری مظلوم بی‌تفاوت کند باعث تقرب به امام زمان(عج) نمی‌شود

وی با بیان اینکه ظهور و حضور امام زمان(عج) از جنس برقراری حکومت و تشکیل امت اسلامی است، گفت: یاری و تقرب به ولی عصر(عج) در دوران غیبت نیز از همین جنس باشد باشد بنابراین عبادت اگر چه لازم است ولی عبادتی که ما را نسبت به یاری مظلومان عالم و برقراری حکومت الهی بی اعتنا و بی تفاوت کند فایده ای ندارد و ما را به ولی عصر(عج) نزدیک نمی کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نصرت امام زمان(عج) منوط به حضور ایشان نیست و ولی فقیه این راه را برای ما باز کرده است، گفت: اگر ما به یاری ولی فقیه بشتابیم آنگاه نفَس قدسی امام هم تأثیر خود را خواهد گذاشت و کاروان سعادت به اندازه قدرت مردم پیش نخواهد رفت بلکه به اندازه برکت و نورانیت امام و حضور ولی الله الاعظم پیش می رود و نصرت خدا به آن اضافه می شود.

وی با بیان اینکه دشمنان ما از برکت نفَس ولی فقیه در جامعه و آثار وضعی آن در منطقه و جهان خبر دارند، افزود: خودشان اعتراف کرده اند که مقام معظم رهبری با یک سخنرانی خود همه نقشه های ما را به هم می زنند بنابراین اگر مردم پای کار بیایند اثر وضعی سخنرانی نایب امام زمان بیشتر از قدرت مردمی که به میدان آمده اند کار خواهد کرد و با کمترین اقدام به بالاترین ثمرات می رسیم.

مسئولان هر چه دقیقتر امر ولایت فقیه را تعقیب کنند از نصرت الهی بیشتر بهره مند خواهند شد

پناهیان با بیان اینکه مسئولان هر چه دقیقتر امر ولایت فقیه را تعقیب کنند از برکات و نصرت الهی بیشتر بهره مند خواهند شد، افزود: مهمترین امر ولایت فقیه رشد عقلانیت است؛ تبعیت از ولایت فقیه به معنای تبعیت کورکورانه نیست بلکه تبعیت همراه با تعقل و تفکر است و از این رو است که با ظهور امام زمان(عج) عقل ها کامل می شود و با تبعیت همراه با عقلانیت انسان رشد پیدا می‌کند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها