|

رئیس مجلس تاکید کرد:

حرکت بر مدار عقلانیت، معنویت و عدالت بزرگترین درس دوران مقدس

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بزرگترین درسی که می توان از شهدا و دوران مقدس گرفت، حرکت بر مدار عقلانیت، معنویت و عدالت است.

حرکت بر مدار عقلانیت، معنویت و عدالت بزرگترین درس دوران مقدس

به گزارش شبکه شرق، او گفت: همه مردم ایران و مردم خطه خراسان در هشت سال دفاع مقدس در میدان جنگ افتخارآفرینی های بزرگی کردند و در دفاع از سرزمین اسلامی، انقلاب و امنیت مردم کم نگذاشتند.

وی افزود: من به مردم ایران، شهدا و رزمندگان بدهکار هستم و در قبال آن ها وظیفه دارم.

قالیباف ادامه داد: امروز بسیاری از جوانان شاید  تصاویری از شهدا را می بینند اما نتوانسته ایم افتخارات این شهدا را برای آن ها بازگو کنیم و نتوانسته ایم به آن ها بگویم که شهدا امروز برای ما چه گنج بزرگ و چه تجربه های بزرگی را باقی گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه امروز با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم و از سوی دیگر جنگ ترکیبی، جنگ شناختی و رسانه ای دشمنان  برای کشور و مردم چالش های زیادی ایجاد کرده است، گفت: اما به عنوان یک راوی جنگ می گویم چالش و دردسرهایی که در دوران جنگ و دهه ۶۰‌ با آن  مواجه بودیم به طور حتم بیشتر از زمان کنونی است.

وی با بیان اینکه مجالس یادواره شهدا مجالس ذکر، یاد و تذکر است، افزود: مهمترین ویژگی ذکر و یاد آن است که در نقطه اول انسان را از غافل بودن رهایی بخشد و از تجربه استفاده کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رزمندگان و شهدا برای دفاع از ارزش های دین خدا حرکت کردند و نباید تردید کرد زیرا پیروزی از آن خداوند است.

وی تاکید کرد: وجود سنت های الهی بستر پیروزی را فراهم کرد چراکه تجهیزات و امکانات لازم در زمان جنگ تحمیلی را نداشتیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ و باور توانستن در میان ملت ایران تا جایی اشاعه پیدا کرد که امروز جزء ۱۰ قدرت برتر هستیم.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: باید در حوزه مسائل جنگ اقتصادی و شناختی بیشتر تلاش کنیم چراکه که دشمن از عرصه نظامی ناامید شده است .

وی افزود: از سوی دیگر سرمایه ها باید تبدیل ثروت شوند و با تمام سختی ها و فشارهای دشمنان و تحریم های بی قاعده روش های تبدیل سرمایه به ثروت را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت و نیروی جوانان باید به حداکثر برسد چراکه جمعیت ما رو به پیری است و باید فرصت را در اختیار جوانان تحصیل کرده و مردم قرار دهیم تا اقتصاد را متحول کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهره مندی از خرد جمعی نیز در تحول اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود و هدف ما باید به نفع رساندن بیشتر به مردم و طبقه محروم جامعه باشد .

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها