|

تلاش بوئینگ برای فروش 150 هواپیما به عربستان

الخلیج اونلاین در گزارشی به تلاش بوئینگ برای فروش 150 هواپیما به عربستان پرداخته است.

تلاش بوئینگ برای فروش 150 هواپیما به عربستان

هدی هاشمی- در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،شفق نیوز،الفرات نیوز، الشرق الاوسط، الخلیج اونلاین.

در این میان الخلیج اونلاین، در گزارشی به تلاش بوئینگ برای فروش 150 هواپیما به عربستان پرداخته است

 

الشرق الاوسط: 

تاکید رسمی بر برگزاری انتخابات مصر در موعد مقرر

 مساله انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است در سال آتی برگزار شود در صدر عناوین مناقشات سیاسی و رسانه ای در کشور قرار گرفته است.

محافل رسمی در مصر تاکید دارند که انتخابات مصر براساس قانون اساسی این کشور در موعد مقرر خود برگزار می شود.

ضیاء رشوان، هماهنگ کننده گفت وگوی ملی در مصر ضمن تکذیب مساله تعویق انتخابات گفت که اقدامات مرتبط با انتخابات بر اساس متن قانون اساسی اجرا خواهد شد.

وی افزود که احتمالا امکان نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری فراهم شود و نتیجه انتخابات نیز در ماه مارس اعلام شود.

براساس ماده 241 قانون اساسی مصر، مدت ریاست جمهوری کنونی در کشور 6 سال پس از انتخاب عبدالفتاح السیسی در سال 2018، یعنی در سال 2024 به پایان می رسد و امکان انتخاب مجدد او برای یک دور جدید وجود دارد.

براساس ماده 140 قانون اساسی مصر، اقدامات انتخاب رئیس جمهور مصر دست کم 120 روز پیش از پایان مدت ریاست جمهوری آغاز می شود و نتیجه انتخابات باید دست کم 30 روز پیش از پایان این مدت اعلام شود.

در کنار عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، نام احمد الطنطاوی چهره مطرح اپوزوسیون مصر نیز به عنوان رقیب احتمالی به چشم می خورد.

 

الخلیج اونلاین: 

تلاش بوئینگ برای فروش 150 هواپیما به عربستان

شرکت هواپیماسازی امریکایی، مذاکراتی را برای فروش دست کم 150 هواپیمای بوئینگ 737 مکس به شرکت هواپیمایی جدید «ریاض ایر» آغاز کرده است.

روزنامه امریکایی بلومبرگ نوشت: شرکت هواپیمایی عربستان متعلق به صندوق حاکمیتی عربستان، به دنبال خرید حدود 300 تا 400 هواپیمای مسافربری باریک پیکر (تک راهرو) به همراه گزینه های دیگر است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت که این مذاکرات پیچیده است، چراکه تعیین زمان و ساختار این هواپیماها در حال تغییر دائمی است و نیز شرکت ایرباس نیز ممکن است به دنبال بخشی از این معامله باشد.

این منابع اشاره کردند که بوئینگ در تلاش است تا از فرصت هایی که در اختیار دارد استفاده کند، زیرا رقیبش ایرباس، تعداد کمی درخواست تحویل هواپیما از نوع ایرباس ای 321 تا پیش از سال 2029 دراد.

طبق اعلام این منابع، علیرغم عدم اتخاذ هرگونه تصمیم تا به این لحظه، مذاکرات با احتمال اعلام قرارداد در نمایشگاه هوایی پاریس در نیمه ژوئیه، ادامه دارد.

 

الفرات نیوز: 

پرداخت الکترونیک از این هفته در عراق اجرایی می‌شود

بانک های دولتی و خصوصی و شرکت های پرداخت الکترونیکی عراق، در حال آماده شدن برای گسترش سیستم پرداخت الکترونیکی و دستگاه های POS در نهادهای دولتی و خصوصی، فروشگاه ها و مراکز تجاری هستند.

یک منبع مطلع گفت که سیستم پرداخت الکترونیکی برای دریافت مبالغ در بسیاری از وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی فعال خواهد شد.

وی اشاره کرد که تصمیم هیئت دولت عراق مبنی بر اجرای سیستم پرداخت الکترونیکی از یکم ژوئن 2023 اجرایی خواهد شد.

 

شفق نیوز: 

چین در صدر خریداران نفت عراق

شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که شرکت های نفتی چین بزرگترین خریدار نفت عراق در ماه آوریل بودند.

آمار شرکت بازاریابی نفت عراق نشان می دهد که چین از میان شرکت های خریدار نفت عراق، با 8 شرکت از میان 36 شرکت بیشترین میزان نفت از عراق را در ماه آوریل خریداری کرد.

هند با 7 شرکت، امریکا و کره جنوبی هر کدام با 4 شرکت، ایتالیا با 3 شرکت و ترکیه و اسپانیا هر کدام با 2 شرکت در رتبه های بعد بیشترین خریداران نفت عراق قرار گرفتند.

هلند، بریتانیا، فرانسه، آذربایجان، مالزی، امارات، یونان هر کدام با یک شرکت در رده های بعد قرار گرفتند.

بارزترین شرکت های خریدار نفت عراق، هندوستان هند، کوگاز کره، پتروچاینا چین، اکسون موبیل امریکا، شل هلند بریتانیا و انی ایتالیا هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها