|

روسیه: درگیری مرز ایران و افغانستان جدی نیست

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: روسیه خطر تبدیل درگیری‌ها در مرز ایران و افغانستان به یک تنش جدی را مشاهده نمی‌کند.

روسیه: درگیری مرز ایران و افغانستان جدی نیست

به گزارش شبکه شرق، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که روسیه خطر تبدیل درگیری‌ها در مرز ایران و افغانستان به یک تنش جدی را مشاهده نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان تصریح کرد: "فکر نمی کنم خطری وجود داشته باشد. چنین حوادثی بدون عواقب طولانی مدت نیز قبلاً رخ داده است».

پیش از این رسانه ها از درگیری بین مرزبانان ایرانی و نیروهای طالبان در استان نیمروز در جنوب غربی افغانستان خبر داده بودند.

احمد وحیدی وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان گفت: این درگیری‌ها مختصر بود که پاسخ لازم به مرزداران افغانستانی داده شد و اکنون مشکلی در نقطه مرزی برای تردد وجود ندارد.

 وی افزود: یک تیراندازی از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتا پاسخ آنها هم به شکل مقتضی داده شد.

وی با بیان اینکه این درگیری مختصر بود، اضافه کرد: درگیری‌ها در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت.

وزیر کشور یادآور شد: در زمان حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.

حدود ساعت ۱۰ صبح روز گذشته (ششم خردادماه) نیروهای طالبان از سمت افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند و در این درگیری ۲ نیروی مرزبان کشور شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند.

 

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها