|

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران و عمان نقش مهمی در تقویت صلح و ثبات منطقه دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران و عمان نقش مهمی در توسعه صلح و ثبات منطقه دارند، گفت: ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و توسعه روابط در قالب اجرای توافقات و سندهای همکاری در رفع نیازهای طرفین موثر است.

ایران و عمان نقش مهمی در تقویت صلح و ثبات منطقه دارند

به گزارش شبکه شرق، ابراهیم عزیزی ا در مورد سفر پادشاه عمان به تهران اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم تقویت دیپلماسی فعال منطقه‌ای است که باید قدردان این زحمات بوده و تلاش کنیم تا با کمک کشورهای همسایه، مشکلات منطقه حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: در این مدت شاهد تلاش بسیار خوب پادشاهی عمان در حل مشکلات منطقه‌ای بوده ایم و آنها سعی کردند که با همراهی و همکاری ایران برای تقویت صلح و ثبات منطقه گام های جدی بردارند.

نماینده مردم شیراز سفر هیثم بن طارق آل‌سعید به تهران را تکمیل کننده سفر آیت الله رییسی به مسقط عنوان کرد و گفت:دو کشور ایران و عمان در حوزه های تجاری، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار هستند و این توسعه روابط در قالب اجرای توافقات و سندهای همکاری می تواند در رفع نیازهای طرفین موثر باشد.

عزیزی خواستار تشکیل فعال شدن کمیته مشترک ایران و عمان شد و تصریح کرد: توافقات صورت گرفته در سفرهای مقامات دو کشور باید عملیاتی شود و در این صورت شاهد عمیق تر شدن روابط تهران - مسقط خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش مهم ایران و عمان در تقویت صلح و ثبات منطقه بیان داشت: عمان نقش بسیار مهمی در همکاری های منطقه ای دارد و در این مسیر برای وحدت کشورهای اسلامی به خوبی عمل کرده و این فرصتی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

نباید برخی مسائل کوچک باعث افتراق و اختلاف ایران و مصر شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقش عمان در احیای روابط ایران و مصر را موثر عنوان کرد و بیان داشت: در شرایطی که روابط ایران و عربستان بازسازی شده انتظار داریم که روابط تهران و قاهره با نگاه‌های حاکم دو کشور ترمیم و بازسازی شود.

عزیزی اضافه کرد: ایران و مصر دو کشور بزرگ منطقه هستند و نباید برخی مسائل کوچک باعث افتراق و اختلاف دو کشور شود و این مسائل هر چه زودتر رفع شود.

پادشاه عمان روز گذشته (هفتم خردادماه) در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط دیرینه و دوستانه تهران و مسقط و گسترش همکاری های دو کشور به تهران سفر کرد.

هیثم بن طارق آل‌سعید در نخستین روز سفر، پس از استقبال رسمی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ملاقات خصوصی داشت و هیات های دو کشور نیز رایزنی های سیاسی و اقتصادی خود را انجام دادند.

دستاورد این سفر امضای چهار سند همکاری در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری و انرژی همچنین همکاری در حوزه مناطق آزاد بود.

سلطان عمان در دومین روز این سفر امروز - دوشنبه - با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد و پس از این ملاقات با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تهران را ترک کرد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها