|

رئیس دفتر رهبری در قم: فضای مجازی یک فرصت است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: یک گروه هنری لازم است که افکار و اندیشه های امام را را به دنیا و فرهنگ‌هایشان بشناساند. مثلا ممکن است چند جمله کلیدی از امام متناسب با فرهنگ مردم آمریکای لاتین باشد؛ اینها را باید در سایت‌های فضای مجازی به زبان‌های مختلف را نشر دهید.

رئیس دفتر رهبری در قم: فضای مجازی یک فرصت است

به گزارش شبکه شرق، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم بر نشر آثار امام در فضای مجازی و قالب های هنری تأکید کرد.

آیت‌الله محمدی عراقی در حاشیه بازدید از غرفه بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در نمایشگاه بین لمللی کتاب تهران، با بیان اینکه حضرت امام علاقمندان فراوانی در سرتاسر عالم دارد، یادآور شد: این آیه قرآن است که «کسانی که با خدا هستند، خدا محبت آن‌ها را در دل دیگران قرار می‌دهد». لذا گاهی آدم با کسانی برخورد می‌کند که اصلا باور نمی‌کند این‌ها در آفریقا یا آمریکای لاتین چه‌طور امام را شناخته اند، چه‌طور درک کرده اند و چه‌طور به ایشان عشق می‌ورزند.

وی با تأکید بر اینکه لذا باید آثار امام به همه این زبان‌ها ترجمه شود، افزود: اما ترجمه آثار تخصصی امام ممکن است سخت باشد و هم برای آن تیپ افراد خیلی قابل استفاده نباشد. برای دانشمندان آثار علمی و تحقیقاتی امام خوب است که می‌توانند به زبان اصلی مخصوصا عربی مطالعه کنند. لذا باید با زبان ساده و یا استفاده از روش‌های جدید امروزی که صرفا مکتوب نباشد و نیز از روش‌های رسانه‌ای، تشنگی افرادی که امام را می‌شناسند، به ایشان عشق می‌ورزند و می‌خواهند بدانند فکر و ایده امام و روش زندگیشان چه بوده را رفع کند.

محمدی عراقی با بیان اینکه با توجه به این‌که فضای مجازی یک فرصت است و باید این‌ها را با شکل‌های هنری ساده‌ای به زبان‌های مختلف استفاده کرد، تصریح کرد: یک گروه هنری لازم است که افکار و اندیشه های امام را را به دنیا و فرهنگ‌هایشان بشناساند. مثلا ممکن است چند جمله کلیدی از امام متناسب با فرهنگ مردم آمریکای لاتین باشد؛ اینها را باید در سایت‌های فضای مجازی به زبان‌های مختلف را نشر دهید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم در پایان گفت: از این فرصت استفاده کنم و عرض کنم؛ امسال هم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در شب رحلت حضرت امام، از طرف شخص حضرت آقا ( مقام معظم رهبری ) برنامه داریم. این مراسم همه ساله برگزار می‌شود و امسال هم هست.

 

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها