|

رئیس جمهوری آمریکا:

رویارویی با «سم برترپنداری نژاد سفید» در آمریکا ضروری است

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شنبه در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه هاوارد در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا به آنچه ضرورت رویارویی با آنچه وی آنرا «سم» برترپنداری نژاد سفید خواند، تاکید کرد.

رویارویی با «سم برترپنداری نژاد سفید» در آمریکا ضروری است

به گزارش شبکه شرق، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شنبه در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه هاوارد در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا به آنچه ضرورت رویارویی با آنچه وی آنرا «سم» برترپنداری نژاد سفید خواند، تاکید کرد. دانشگاه هاوارد از جمله دانشگاه‌هایی است که پیش از تصویب قانون حقوق مدنی ۱۹۶۴ برای پذیرش دانشجو‌های آمریکایی آفریقایی‌تبار راه اندازی شدند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شنبه در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه هاوارد در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا به آنچه ضرورت رویارویی با آنچه وی آنرا «سم» برترپنداری نژاد سفید خواند، تاکید کرد.

دانشگاه هاوارد از جمله دانشگاههایی است که پیش از تصویب قانون حقوق مدنی ۱۹۶۴ برای پذیرش دانشجوهای آمریکایی آفریقایی‌تبار راه اندازی شدند.

بایدن که بارها گفته برای حفظ روح کشور در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت کرده و برای ادامه راه یعنی حضور مجدد در کاخ سفید اعلام داوطلبی کرده است، ادامه داد که باید مراقب «کسانی که برای حفظ قدرت دست به هر کاری می‌زنند و همه کاری می‌کنند، مهم نیست که چقدر از روی یاس ناامید یا غیراخلاقی باشد» بود.

بایدن همچنین بر التزام به تعهدش در بکارگیری تنوع نژادی و قومیتی در دولتش، تاکید کرد.

او به دلیل اشاره به این که اولین معاون زن و سیاه‌پوست رئیس‌جمهوری، کامالا هریس، را برگزیده و خانم کتانجی براون جکسون، را پس از نامزدی تصدی یکی از کرسی‌های قضاوت در دیوان عالی کشور، نامزد کرده و او موفق به دریافت رای اعتماد مجلس سنا شده، مورد تشویق قرار گرفت.

خانم براون جکسون اولین قاضی زن سیاه‌پوست دیوان عالی ایالات متحده است.

بایدن به فارغ التحصیلان گفت که تاریخ آمریکا همیشه یک «قصه پریان با پایان خوش» نبوده است، اما زمان آن فرا رسیده که «قدرت ناشی از تنوع موجود در جامعه را در کانون زندگی آمریکایی قرار دهیم.»

در این مراسم رئیس دانشگاه هاوارد به جو بایدن مدرک دکترای افتخاری اعطا کرد.

بایدن ۸۰ ساله در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ محتملا با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه ۷۶ ساله مواجه خواهد شد. ترامپ، بدون مدرک، نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را تقلبی خوانده است.

بر پایه نظرسنجی مشترک انجام شده توسط رویترز و موسسه ایپسوس در سطح کشور که اواخر ماه گذشته انجام شد، در یک رقابت فرضی رو در رو، بایدن با ۴۳ درصد به ۳۸ درصد ترامپ در میان رای‌دهندگانی ثبت نام کرده برای شرکت پیشی گرفته است. این نظرسنجی اعلام کرده که حدود چهار درصد ضریب خطا دارد.

در ادامه همین نظرسنجی، اقلیت درون هر یک از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نمی‌خواهند نه بایدن و نه ترامپ نامزد شوند.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها