|

وزیر امور خارجه ترکیه:

زمان برگزاری نشست چهارجانبه تهران، مسکو، آنکارا و دمشق مشخص نیست/ نمی‌دانیم چه کسی از ایران حضور دارد

مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه ضمن اعلام زمان برگزاری نشست چهارجانبه تهران، مسکو، آنکارا و دمشق گفت که اما مشخص نیست چه کسی از سوی ایران در این نشست حضور می‌یابد.

زمان برگزاری نشست چهارجانبه تهران، مسکو، آنکارا و دمشق مشخص نیست/ نمی‌دانیم چه کسی از ایران حضور دارد

به گزارش شبکه شرق، وزیر امورخارجه ترکیه ضمن اعلام زمان برگزاری نشست چهارجانبه تهران، مسکو، آنکارا و دمشق گفت که اما مشخص نیست چه کسی از سوی ایران در این نشست حضور می‌یابد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی ترک تصریح کرد که نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه روز دهم ماه مه (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در مسکو برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اما با توجه به همراهی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران با رئیس جمهور در سفر به کشورهای آفریقایی مشخص نیست چه کسی از تهران در این نشست حضور می‌یابد.

این نشست با هدف نزدیک‌تر کردن روابط آنکارا و دمشق که به دلیل حضور نیروهای ترکیه در شمال سوریه با برخی تنش‌ها مواجه بوده است، برگزار می‌شود.

وزیران دفاع و روسای اطلاعات ترکیه، روسیه و سوریه دسامبر گذشته در مسکو ملاقات و توافق کردند که این جلسات را برای تضمین ثبات در سوریه و منطقه گسترده‌تر ادامه دهند.

ایران نیز در این گفت‌وگوها حضور داشت و ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که آنکارا "از مشارکت ایران در این روند خرسند خواهد بود."

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها