|

در صحن علنی صورت گرفت؛

موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تسهیل در واردات خودرو

با رأی نمایندگان دوفوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی خودرو تصویب شد.

موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تسهیل در واردات خودرو

به گزارش شبکه خبر، نمایندگان در نشست علنی امروز _دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به دو فوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، با ۱۶۲ رأی موافق از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

سید علی ادیانی در تشریح کلیات این دوفوریت اظهار کرد: این دوفوریت قانون مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس را در قالب مواد ۱۱، ۱۲ و ۱۳ اصلاح می‌کند و در ۳ ماده این لایحه به مجلس تقدیم می‌شود.

وی افزود: بر اساس این لایحه دو فوریتی تسهیل‌گری در روند واردات خودرو مورد توجه قرار گرفته است و در عمل شرایطی که مانع تسهیل واردات خودرو به کشور می‌شود را از بین می‌برد.

نماینده دولت خاطرنشان کرد: این لایحه دوفوریتی می‌تواند با تسهیل واردات بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند و با توجه به دغدغه‌مندی نمایندگان نسبت به بازار، این دغدغه پاسخ داده می‌شود و می‌تواند بر کل بازار اثر گذارد.

نماینده دولت گفت: در بخشی از این لایحه موانعی که برای رعایت استانداردهای اروپایی برای خودروها مشخص شده لغو شده و استاندارد کشورهای مبدا با تأیید سازمان محیط زیست مورد قبول قرار گرفته است، همچنین شرط وجود نمایندگی در داخل کشور برای تسهیل در ورود خودروهای نو و کارکرده و ماشین‌آلات راهسازی برطرف شد و وجود نمایندگی در کشورهای ثالث نیز به رسمیت شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه که در بازار خودرو نمود دارد دلیلی بر دو فوریت این طرح است و هدف از ارائه این لایحه تنظیم بازار، تنوع‌بخشی به بازار خودرو و تسهیل واردات است.

 

منبع: ایمنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها