|

نماینده موافق استیضاح وزیر صمت: فرصت کار برای «فاطمی‌امین» در وزارت صمت وجود ندارد

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادم این است که جای کار برای آقای فاطمی امین در پست های دیگر وجود دارد.

نماینده موافق استیضاح وزیر صمت: فرصت کار برای «فاطمی‌امین» در وزارت صمت وجود ندارد

به گزارش شبکه شرق، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 10 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، در موافقت با این استیضاح گفت: ساختار تصمیم گیری اقتصادی دولت دچار اشکالاتی است و ما نمی توانیم امروز مشکلات ایجاد شده را توجیه کنیم. بخواهیم یا نخواهیم یکی از بخش های مهم اقتصادی دولت وزارت صمت است که باید بر 65 درصد سهم اقتصادی کشور در حوزه عملکردی این وزارتخانه قرار دارد.

وی افزود: امروز بپذیریم یا نه، به قیمت خودرو به عنوان شاخص نگاه می شود و بسیاری از موضوعات با این شاخص دیده می شود. 18 ماه از دوران مسئولیت آقای فاطمی امین گذشته و ما همه تلاش کردیم اثرات کار ما در سفره مردم باشد و هدفی جز این نداشتیم و ما آمده ایم برای آنکه بگوییم جمهوری اسلامی علاوه بر معنویت، بر رفاه مردم نیز تاثیر مثبت می گذارد، اما آیا عملکرد فاطمی امین این را نشان می دهد. 290 تذکر شفاهی، 250 مورد سوال، 5 مورد اعمال ماده 234 گواهی بر عملکردهاست.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم تصریح کرد: بعد از فرصت دوباره مجلس در جلسه استیضاح گذشته، آیا روند اصلاح شد؟ و اثرات آن در جامعه دیده شد؟ پاسخ این است که خیر و بخاطر همین اشکالات در تیم اقتصادی دولت، من پیگیر 3 استیضاح بودم. به وزیر جهاد کشاورزی نیز با تشخیص رئیس جمهور تغییر کرد، امضاهای استیضاح وزیر امور اقتصادی نیز با تشخیص نمایندگان کم شد، اما وزیر صمت نیز اینجا به استیضاح رسیده است و مگر نمی گوییم مردم ایران هوشیار و بصیر هستند. امروز چه قضاوتی درخصوص خودرو دارند؟ در حالی که زمانی که آقای فاطمی امین آمد قیمت پراید 100 میلیون تومان بود و حالا به 300 میلیون رسیده است، ما باید مردم را چگونه توجیه کنیم؟

حاجی دلیگانی اظهار کرد: مردم می گویند اینها دستشان در دست هم است و شورای رقابت و معاون اول و بقیه همه با هم هستند! و من پاسخی برای آنها ندارم و مردم از ما انتظار دارند خروجی عملکرد ما در زندگی شان قابل لمس باشد، چرا که اصل مردم هستند. وقتی می خواهند شیشه، آهن، مصالح ساختمانی، خودرو، مواد شوینده، لوازم خانگی و... را تهیه کنند، با این قیمت ها، ما چه جوابی برای آنها داریم؟ کدام راه را نرفته ایم که باید می رفتیم؟

وی گفت: اصل در جمهوری اسلامی، پاکدستی و فسادستیزی است، اما باید این موضوع در زندگی مردم تاثیرگذار باشد و کارآمدی آن برای مردم ملموس باشد. من معتقدم در وزارت صمت، مردم دیده نشده اند و واسطه هایی آمده اند و وضعیت به اینجا رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فاصله قیمت تمام شده خودرو در کارخانه و در عرضه به مردم گفت: به عنوان مثال قیمت تمام شده یک خودرو 800 میلیون مطرح می شود، اما در بورس با چه اجازه کشف قیمت بیش از 2 میلیارد تومان می شود؟ حالا که این اتفاق افتاده، این سوال مطرح است؛ تفاوت یک میلیارد و 200 میلیون تومانی به جیب چه کسانی می رود؟ مردم می گویند اگر سود آن برای بیت المال هزینه شود ایرادی ندارد، اما ما راضی نیستیم که در حقوق های نجومی مصرف شود.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم تاکید کرد: شادی مردم با ثبات و تاثیر عملکرد ما در سفره آنها فراهم می شود، آیا واحدهای صنعتی سوخت یارانه ای دریافت نمی کنند، در حالی که سوخت را با قیمت کم دریافت می کنند، چرا محصول خود را گران می فروشند؟ این هنر مدیریت است که از جیب مردم هزینه شود؟ من معتقدم کاش آقای فاطمی امین را رئیس جمهور خود تغییر می داد، چرا که ایشان در این مسئولیت نمی تواند خدمت کند.

 

منبع: خانه ملت
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها