|

سردار نقدی:

از عمق پنتاگون هم ممکن است بیاید و بگوید که این خبر را داشته باشید/ بخش عظیمی از اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد بیشتر از این که از راه‌های تخصصی و فنی اطلاعاتی باشد، با شگرد خودمان است

عاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک برنامه تلویزیونی گفت: «مأمور دشمن که در عمق تشکیلات آن‌ها هست حقانیت ما را می‌فهمد و پیام ما را درک می‌کند و خودش می‌آید می‌گوید که چنین خبری هست. بخش عظیمی از اطلاعاتی که از دشمن به دست ما می‌رسد بیشتر از این که از راه‌های تخصصی و فنی اطلاعاتی باشد، از این راه است، با شگرد خودمان است.»

از عمق پنتاگون هم ممکن است بیاید و بگوید که این خبر را داشته باشید/  بخش عظیمی از اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد بیشتر از این که از راه‌های تخصصی و فنی اطلاعاتی باشد، با شگرد خودمان است

به گزارش شبکه شرق، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی صف اول سیما حضور یافت که بخش‌هایی از صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید: 

 

*ما آخرین ملاقات جمعی که داشتیم محضر رهبر معظم انقلاب، مجمع عالی سپاه سال ۹۸ قبل از کرونا، فرمودند که شما باید صدبرابر شوید همان طور که نسبت به آن دوره صد برابر شدید، پس می توانید صد برابر شوید. یک واقعیت است. صد برابر یک عددی است که کسی ضرب و تقسیم نکرده، ولی شاید خیلی بیشتر از این ها اتفاق افتاده این مسأله. روزهایی که با دستان خالی بچه ها به خط می زدند و امکانات ما کلاً از دشمن تأمین می شد یعنی تمام لشکرهای زرهی سپاه، گروه های توپخانه سپاه، گروه های ضد زره سپاه، حمل و نقل سنگین سپاه، تمام این ها غنایم بوده، واقعاً دنیا به ما هیچ کدام از اینها را نمی داد. تا امروزی که ما همه اینها را در عالی ترین سطحش می سازیم، خیلی فاصله زیاد است. یعنی الآن تولید کننده نه، ایده پرداز است این امکانات، روش های نوین دفاعی، تسلیحات جدید، مبتکرانه، بعضی از چیزهایی که فقط مال نیروهای انقلاب اسلامی است، در هیچ جای دنیا نمونه ای ندارد؛ یعنی از ایده تا محصول، همه اینجا پیش بینی و طراحی شده در ابعاد مختلف.

 

*هِی ما را آزمایش می‌کنند می‌بینند نه اینها همان انگیزه‌های روز اول، امروز هست. شما حوادثی که اتفاق افتاده می‌بینید که ما برای حضور پاسداران در عرصه‌های خطر هیچ موقع دچار مشکل... مشکلمان این است که افراد زیادی که داوطلب می‌شوند برای حضور، به آنها بگوییم شما فعلاً بایستید مشکلی برای این که مثلاً بخواهیم بگردیم چه کسی حاضر است در این صحنه حاضر شود، نداریم.

 

*تفنگداران انگلیسی که مدتی هم این جا نگهداری شدند؛ چه آن تفنگداران آمریکایی که آن طور ذلیلانه اسیر شدند، هیچ کاری نتوانستند انجام دهند و الآن این دامنه بازدارندگی رسیده به لبه های مقاومت.مدت های طولانی است که رژیم صهیونیستی جرأت حمله به لبنان را ندارد. اخیراً دیگر این بازدارندگی آنها شکست خورد و امروز حتی به فلسطینی ها هم جرأت ندارد، یعنی در این حوادث اخیر نشان داده شد حضرت آقا فرمودند که بازدارندگی آنها فروپاشید

 

* ۲۰۰ شبکه تلویزیونی ماهواره ای، ۱۰۰ شبکه رادیویی ماهواره ای، در بحث اقتصاد در همین وزارت خزانه داری آمریکا ستادی که برای مقابله با اقتصاد ایران راه افتاده چندصد نفر آدم صبح به صبح بلند می شوند یعنی فقط حقوق می گیرند برای این که نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

 

*قرار بود که ما {قرارگاه خاتم} روی پای خودمان بایستیم و خودمان حرکت کنیم. این ظرفیت مهندسی جنگ آمد، ظرفیت های تجربه های بزرگی که در جنگ کسب کرده بود، در خدمت مردم برای استقلال کشور شکل گرفت. اوایل شکل پیمانکاری داشت و جای مردم را شاید می گرفت ولی با تذکرهایی که از طرف حضرت آقا به این که باید کار را به مردم بسپرید از سال های قبل رفته رفته این کارها واگذار شده. الآن یک ابرپیمانکار است که پیمانکارهای مردمی را به کار می گیرد که قرارگاه دیگر به صورت قبل و گذشته پیمانکاری که خودش در جزئیات وارد آن میدان های کار می شود نیست، بلکه انبوهی از پیمانکاران و نیروهای مردمی و شرکت های خصوصی را بکار می گیرد، مدیریت می کند برای یک کار خیلی بزرگ.

 

*ما یک عضوگیری سالانه داریم که جای قدیمی ها با آن پر شود، سالانه چندهزار نفر نیرویی که از سن ۱۸ تا ۲۰ساله هستند وارد سپاه می شوند، متوسط عمر پاسداری؛ ۱۳ سال است، یعنی زیر ۱۵ سال که عدد طبیعی است اگر بخواهید طبیعی سپاه توسعه پیدا کند و ریزش آن با ورود جوان ها با هم برابر شود، یعنی باید سن متوسط ۱۵سال شود یعنی یک سری رسیدند به ۳۰سال، یک سری هم امسال وارد می شوند، متوسط باید بشود ۱۵ سال. الآن این متوسط؛ ۱۳سال است، یعنی سپاه یک سپاه جوان است

 

*ما عیناً نباید شبیه آنها شویم، ما مثلاً بگوییم جاسوسی آنها چه هستند، ما هم اطلاعات عمیقی از عمق به کلی سری ترین نهادها و سازمان های دشمن داریم اما این بخش اعظمش از طریق مراقبت، یادگیری، نفوذ آدم ها و این طور صورت نمی گیرد، بخش اعظمش از همان طریق بیداری است، یعنی مأمور دشمن که در عمق تشکیلات آنها هست حقانیت ما را می فهمد و پیام ما را درک می کند و خودش می آید می گوید که چنین خبری هست. بخش عظیمی از اطلاعاتی که از دشمن به دست ما می رسد بیشتر از این که از راه های تخصصی و فنی اطلاعاتی باشد، از این راه است، با شگرد خودمان است. ما موج بیدارگری که انقلاب اسلامی در دنیا عدالتخواهی به راه انداخته، فطرت انسان ها عدالت خواه است. آن از عمق پنتاگون هم ممکن است بیاید بگوید که این خبر را داشته باشید، آنها بعضی وقت ها شگفت زده می شوند که چطور ایرانی ها فهمیدند؟ هر چه ضدجاسوسی شان را جستجو می کنند رد پای جاسوسی نمی بینند ولی غافل از این که خیلی از افرادشان اعتقاداً آمدند همکاری می کنند.

 

*ما وظیفه خود می دانیم که تبیین کنیم. یعنی چه؟ یعنی ویژگی های حضور مردم در انتخابات، انگیزه دادن به مردم برای حضور، انگیزه دادن برای مردم و تقویت بصیرت آحاد مردم برای انتخاب اصلح؛ اینها وظیفه ماست و همیشه باید انجام دهیم و از این هم کسی کوتاه نخواهد آمد. وظیفه بسیج و سپاه است که این کار را انجام دهد. اما این که به عنوان یک جناح و حزب مداخله کند و بخواهد یک رفتار حزبی از خود نشان دهد به هیچ وجه این پذیرفته نیست و این اتهاماتی است که دشمن متوجه سپاه کرده و می کند به خاطر این که از مردم مرتب شکست خورده است.

 

 

 

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها