|

قالیباف، رئیس مجلس:

امروز مهم‌ترین مبارزه ما مسئولین، مبارزه با گرانی است/ جهان پسااسرائیلی در یک قدمی ما است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید ما مسئولان دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم. امروز میدان مبارزه ما برای تقویت جبهه مقاومت و ایران قوی این است که در عرصه اقتصادی و معیشت مردم اقدام جدی انجام دهیم.

 امروز مهم‌ترین مبارزه ما مسئولین، مبارزه با گرانی است/ جهان پسااسرائیلی در یک قدمی ما است

به گزارش شبکه شرق، محمدباقر قالیباف در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران و به عنوان سخنران راهپیمایی روز قدس در تهران، گفت: امروز در سرزمین ‌های فلسطین مجاهدین فلسطینی نه منفعلانه بلکه عملیاتی در مقابل جنایت های اسراییل ایستادند و اگر پیش از این با سنگ مقابله می‌کردند امروز با موشک مقابله می کنند.

وی با بیان اینکه روز قدس به ما نشان داد که راه موفقیت و پیشرفت و اتحاد ما، راه مقاومت است، گفت: امروز فلسطین تبدیل به کانونی برای دفاع از ارزش های اسلامی شده است.

قالیباف با بیان اینکه امروز ضعف ما در اقتصاد و معیشت است، گفت: امروز باید ما مسئولان دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم.  امروز میدان مبارزه ما برای تقویت جبهه مقاومت و ایران قوی این است که در عرصه اقتصادی و معیشت مردم اقدام جدی انجام دهیم.

وی افزود: امروز اگر بخواهیم پیش برویم و دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم، باید  به مسایل اقتصادی توجه داشته باشیم.

قالیباف تاکید کرد: امروز مبارزه ما مسئولان مبارزه با گرانی و تحول در عرصه اقتصادی است و قطعا ضعف است که دشمن بر آن سوار می شود و این وظیفه ماست که پیش برویم و تکلیفی بر مجلس و دولت و قوه قضاییه و همه کارآفرینان است و اولویت ما حل مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: ما در مجلس در خدمت دولت هستیم که هر گونه قانونی در رابطه با  بحث تورم و رشد و تولید اقتصادی مخصوصا در برنامه هفتم که در دستور کار است و تا پایان اردیبهشت به مجلس می‌آید،  را  انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به روز قدس و  چگونگی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی گفت: همه ما می‌دانیم که ریشه این رژیم جعلی صهیونیستی در بعد از فروپاشی دوران عثمانی در جنگ جهانی اول است. انگلیسی‌ها پیشتاز و پایه‌گذار این بحث بودند که در نهایت در سال ۱۹۴۸ و بعد از جنگ جهانی دوم انگلیس و آمریکا توانستند این دستگاه استکباری و رژیم جعلی را با خیانت شورای امنیت در سازمان ملل به رسمیت درآورند. در همان سال، بخشی از کشورهای اسلامی در یک جنگ مفصل شرکت کردند اما با خیانت شورای امنیت و آتش بسی که دادند، زمینه تثبیت این رژیم منحوس فراهم شد.

رییس مجلس ادامه داد: بعد از آن در سال‌های متعدد یعنی در سال های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۷ و  ۱۹۷۳ کشورهای اسلامی در این مقاطع جنگ‌های متعددی را شروع کردند اما در هیچ کدام از این جنگ‌ها چون حمایت دستگاه استکباری و در رأس آن انگلیس و آمریکا از صهیونیست‌ها بود، موفق نشدند و چندین میلیون از مسلمانان را آواره کردند و آنان را به شهادت رساندند. نهایتاً در سال ۱۹۷۹ اولین بحث سازش که یک تصمیم ننگین بود با قرارداد کمپ دیوید در زمان انور سادات در مصر رقم خورد.

وی یادآور شد:  در سال ۱۹۹۳ پیمان اسلو بین رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین رقم خورد و در سال ۱۹۹۴ باز بین اردن و اسرائیل این قرارداد مجدداً بسته شد. یعنی ما یک دوره جنگ را سپری کردیم و یک دوره تسلیم کشورهای اسلامی با فشار دستگاه استکباری پیش آمد اما درست در سال ۱۹۷۹ که قرارداد کمپ دیوید بسته شد،  مصادف با انقلاب اسلامی شد.

قالیباف افزود: امام (ره) در سال ۱۳۵۸  بعد از ۳۰ و اندی سال از این فراز و نشیب‌ها مسیر فلسطین و جهان اسلام را با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در جهان اسلام و عرصه بین المللی متفاوت کردند. امام  (ره) با ابتکار خودشان مردمی سازی و جهانی‌سازی فلسطین را در دستور کار قرار دادند و این را تبدیل به یک سنت سیاسی کارآمد و یک مناسک سیاسی قوی کردند و با روز قدس و به صحنه درآمدن امت اسلامی و با رویکرد انقلاب اسلامی اینگونه شد که نقاب از چهره جنایتکار و رژیم صهیونیستی و  رژیم کودک کش، جانی و نامشروع برداشته شد که  تروریست در ذات این رژیم است.

قالیباف ادامه داد:  ما باید نقاط ضعف خود را از بین ببریم. اگر دشمن به فکر حرکت نظامی علیه ما نیست، به این دلیل است که ما در این عرصه به قدرت بازدارندگی رسیدیم. همه کشورهای اسلامی بدانند قدرت جمهوری اسلامی ایران نه تنها تهدیدی برای کشورهای اسلامی نیست، بلکه ما به دنبال امنیت همه کشورهای جهان اسلام هستیم.

وی ادامه داد:  اگر ما با درایت، تلاش و برنامه‌ریزی دقیق و مجاهدانه وارد میدان شویم و نیت‌های خود را خالص کنیم و برای خدمت به مردم و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا و خدمت مردم و اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در میدان باشیم، مطمئن باشید که ما قادریم بر اساس یک برنامه پنج ساله که در دست است، ان شاءالله به ثبات اقتصادی برسیم و من تردیدی در این موضوع ندارم.

قالیباف افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند امام ما، امام تحول است، باید گفت یکی از نمونه‌های تحول همین یوم الله قدس است.

رئیس مجلس تأکید کرد: امروز به برکت قدس، همه مسلمانان می‌توانند بلندتر از همیشه بگویند همه قدس پایتخت همه فلسطین است و فلسطین پایتخت جهان اسلام است. ما شاهدیم دوره سازش، تسلیم و شکست مسلمانان تبدیل به عزت، افتخار و احیای مجدد اسلام شد. رژیم صهیونیستی بعد از ۳۰  سال امید داشت که نسل جدید فلسطین، دیگر موضوع فلسطین را به فراموشی بسپارند و نسل بعدی  فلسطین مسائل اسلامی را فراموش کنند و تلاش صهیونیست‌ها نه تنها این مسئله بود، بلکه آنان  بدلیل اینکه دشمن شماره یک جهان اسلام و انسانیت هستند، تلاش کردند که ایران عزیز ما و جبهه مقاومت را به عنوان خطر برای کشورهای اسلامی جایگزین کنند.  آنان به دنبال ایجاد درگیری در جهان اسلام رفتند و تلاش کردند تا بین کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کرده و جابه جایی ذهنی ایجاد کنند و صهیونیست‌ها تلاش کردند خودشان را صلح طلب و ایران را به عنوان مشکل در جهان اسلام معرفی کنند اما رهبر حکیم و هوشمند انقلاب اسلامی متوجه این طراحی از روز اول بودند و با دقت و قدرت این موضوع را مدیریت و هدایت کردند.

قالیباف گفت: اولین نمونه که ما دیدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل این توطئه دستگاه استکباری و رژیم صهیونیستی انجام دادند، تلاش در جهت تقریب در میان شیعیان و اهل سنت بود تا وحدت اسلامی محقق شود.  برخی حس کردند این حرف و کلام حضرت آقا یک موضوع سیاسی یا فقط یک موضوع فقهی است. در حالی که این موضوع مربوط به اسلام و اساس وحدت و عزت مسلمانان و شکست رژیم صهیونیستی است و این کار برای جلوگیری از برادرکشی است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی مراد این نبود که شیعه انگلیسی کسی است که در لندن زندگی کند، بلکه شیعه انگلیسی کسی است که در منطقه است و در منطقه زندگی می‌کند اما فرمان را از لندن می‌گیرد. همچنین سنی آمریکایی کسی است که  با حمایت داعش، تکفیری‌ها و وهابی‌ها باعث ایجاد  اختلاف در جهان اسلام  می شوند.


وی افزود: نکته بعدی که مقام معظم رهبری  در این دوره رهبری خودشان به دقت به آن توجه داشتند، فتنه بزرگی بود که در داعش اتفاق افتاد. داعش یک پروژه کاملاً صهیونیستی و آمریکایی برای فروپاشی جامعه اسلامی و امت اسلامی و کشورهای اسلامی از درون بود و می‌خواستند مسلمانان را وارد یک جنگ مذهبی علیه یکدیگر در جهان اسلام کنند و از این فرصت استفاده کنند. نمونه اخیر آن را در اتفاقات چند هفته قبل در شرق فرات دیدیم که آمریکایی‌ها با داعشی ها با هم به جبهه مقاومت متعرض شدند اما این تدبیر مقام معظم رهبری و میدان داری سیدالشهدای جبهه مقاومت، شهید سلیمانی به گونه‌ای عمل کرد که جبهه مقاومت و شیعیان برای دفاع از اهل سنت و ناموس آنان به میدان آمدند و اجازه چنین فرصتی را به دشمنان جهان اسلام ندادند.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها