|

دعوت زلنسکی از رئیس جمهور چین برای سفر به اوکراین

بعد از سفر اخیر شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به روسیه، حالا ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از شی برای دیدار از اوکراین دعوت کرده است.

دعوت زلنسکی از رئیس جمهور چین برای سفر به اوکراین

به گزارش شبکه شرق، ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ما آماده هستیم تا وی (شی جین پینگ) را در این جا (اوکراین) ملاقات کنیم. می خواهم با او صحبت کنم. من قبل از جنگ تمام عیار هم با او تماس هایی داشتم اما بیش از یک سال است که تماسی نداشته ایم.

آسوشیتدپرس نوشت: زلنسکی روز سه شنبه هشدار داد اگر کشورش نتواند در جنگ با روسیه در شهر کلیدی شرقی اوکراین پیروز شود روسیه می تواند حمایت بین المللی را برای وادار کردن اوکراین برای سازش غیرقابل قبول جلب کند.

این خبرگزاری افزود: دیدار اخیر شی جین پینگ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه احتمال آمادگی پکن برای تامین سلاح ها و مهمات مورد نیاز مسکو را مطرح کرد اما سفر شی به روسیه بدون اعلام چنین چیزی پایان یافت.

چند روز بعد پوتین اعلام کرد که تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر خواهد کرد. زلنسکی معتقد است که این اقدام پوتین برای سلب توجهات از فقدان ضمانت هایی است که او از چین دریافت کرده است.

شی جین پینگ به تازگی سفری به مسکو داشت و در هفته های گذشته نیز اخبار و گزارش هایی مبنی بر احتمال انجام تماس هایی میان شی و زلنسکی بعد از انجام سفر رئیس جمهوری چین به مسکو، مطرح شده بود.

علاوه بر این این، چین در ماه گذشته از یک ابتکار سیاسی خود برای کمک به حل صلح آمیز بحران اوکراین رونمایی کرده است.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها