|

بایدن اظهارات پوتین درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس را «خطرناک» توصیف کرد

رئیس‌جمهوری ایالات متحده به خبرنگاران گفت که به نظر او، روسیه هنوز تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در بلاروس مستقر نکرده، اما او با چنین برنامه‌هایی نگران شده است.

بایدن اظهارات پوتین درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس را «خطرناک» توصیف کرد

به گزارش شبکه شرق، وقتی از بایدن خواسته شد درباره اظهارات قبلی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره این موضوع توضیح دهد، گفت: این طرز صحبت‌ خطرناکی است که او استفاده می‌کند و نگران‌کننده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از بازگشت از کارولینای شمالی به واشنگتن به خبرنگاران گفت که هنوز با اظهارات رسمی روسیه در مورد این موضوع مواجه نشده، اما نسبت به این احتمال وقوع چنین اتفاقی ابراز نگرانی کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: آنها هنوز این کار را انجام نداده‌اند، مگر اینکه در زمانی که من در هلی‌کوپتر بودم، اتفاقی افتاده باشد.

وقتی از بایدن خواسته شد درباره اظهارات قبلی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره این موضوع توضیح دهد، گفت: این طرز صحبت‌ خطرناکی است که او استفاده می‌کند و نگران‌کننده است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیشتر گفته بود که کشورش هیچ مدرکی دال بر استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس ندیده است و به سناریوهای فرضی نمی‌پردازد.

ولادیمیر پوتین در ۲۵ مارس اعلام کرد که به درخواست مینسک، مسکو تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در بلاروس مستقر خواهد کرد، مشابه کاری که ایالات متحده مدتی است در قلمرو متحدانش انجام داده است. روسیه پیش از این هم سامانه موشکی اسکندر با قابلیت حمل کلاهک اتمی را به بلاروس تحویل داده بود. به گفته رهبر روسیه، ساخت تاسیسات ذخیره‌سازی تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس قرار است در اول ژوئیه تکمیل شود.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها