|

رییس کل دادگستری کرمان:

برخی از مصدومان حادثه سقوط بالگرد وزیر ورزش شکایت کرده‌اند/ مسمومیت دانش‌آموزان کرمانی ثابت نشد

رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی از مصدومان حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان به عنوان شاکی ثبت شکایت کرده‌اند اما برخی هنوز به این پرونده ورود نکرده‌اند.

برخی از مصدومان حادثه سقوط بالگرد وزیر ورزش شکایت کرده‌اند/ مسمومیت دانش‌آموزان کرمانی ثابت نشد

به گزارش شبکه شرق، ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: در حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و همراهان علاوه بر خسارت‌های جانی که به سرنشینان این بالگرد وارد شد، قصور احتمالی دیگری نیز مورد توجه است زیرا در این سانحه یک نفر جان خود را از دست داد و سایرین نیز مصدوم شدند.

وی با تاکید بر اینکه بلافاصله بعد از وقوع این سانحه پرونده قضایی در دادگستری شهرستان بافت محل وقوع حادثه تشکیل شد و بازپرس ویژه ای برای بررسی روند این حادثه در نظر گرفته شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه تیم های بازرسی و بازپرس ویژه پرونده سقوط بالگرد در شهرستان بافت هم اکنون در حال رسیدگی و علت یابی این حادثه هستند گفت: مصدومان این حادثه هم اکنون از بیمارستان ترخیص شده‌اند اما پیگیری‌های قضایی همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بالگرد دچاتر سانحه شده هلال احمر در کرمان در دست انجام است که پس از اعلام نتیجه بررسی اطلاعات، رسیدگی به این پرونده ادامه می یابد.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: سازمان بازرسی استان کرمان نیز به پرونده سقوط بالگرد هلال احمر در بافت ورود کرده و هرگونه قصور و تقصیر را بررسی می کند.

وی گفت: در راستای بررسی پرونده سانحه سقوط بالگرد در شهرستان بافت خسارت وارده به بیت المال نیز مد نظر قرار دارد که این خسارت باید جبران شود.

 

مسمومیت دانش‌آموزان کرمانی شایعه بود

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین از تحمل بار سنگین شایعات بر دوش جامعه سخن گفت و افزود: تاکنون در این استان موردی از مسمومیت دانش آموزان اثبات نشده است.

وی افزود: تاکنون موردی از خرابکاری در مدارس استان کرمان که موجب مسمومیت دانش آموزان شود را نداشته‌ایم و برخی مواردی که مطرح شده نیز شایعه بوده است.

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: در برخی موارد دانش آموزان تحت تاثیر بار روانی به وجود آمده، ابراز احساس بیماری کرده‌اند که در مراجعه به مراکز درمانی مشخص شد هیچ مشکلی ندارند.

وی بر لزوم برخورد با شایعات تاکید کرد و گفت: هر فردی که اقدام به تشویش اذهان عمومی در بخش‌های مختلف بکند مرتکب جرم شده و مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد.

 

۳۲۴ نفر از متهمان و محکومان عفو شدند

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان گفت: عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه پدرانه و باشناخت عمیق ایشان از مسائل اجتماعی و براساس پیشنهاد ریاست قوه قضاییه مطرح شد.

وی افزود: عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی شامل حال افرادی که در اغتشاشات اخیر حضور داشته‌اند نیز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: این عفو براساس معیارهای تعیین شده، شامل حال افرادی که در اغتشاشات اخیر مرتکب قتل نشده بودند و مستقیم با سرویس‌های جاسوسی ارتباط نداشته بودند و خسارت سنگین به بیت المال وارد نکرده بودند شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۳۲۴ نفر از افرادی که در حوادث اخیر کرمان سهم داشته اند مشمول عفو رهبری شدند تصریح کرد: تمام این افراد در زندان نبودند اما در مجموع پرونده‌های آنها مختومه شده است.

نماینده قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به بازدید و دیدار با افراد دستگیر شده افزود: ۱۰۰ درصد افرادی که در اغتشاشات سال جاری کرمان دستگیر شده بودند و یا برای آنها پرونده سازی شده بود از رفتار خود پشیمان بودند و اقرار داشتند تحت تبلیغات سوء دشمن قرار گرفته بودند که مشمول عفو رهبری قرار گرفتند.

وی افزود: در مجموع سه هزار و ۷۳۴ نفر از زندانیان استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار گرفتند که یک هزار و ۸۶۸ نفر از زندان آزاد شده‌اند و یک هزار و ۸۵۰ نفر نیز از تخفیف و تقلیل مجازات بهره‌مند شدند.

حمیدی گفت: این اطمینان وجود دارد که شرایط و ضوابط اعمال شده در عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشمندانه و مدبرانه بوده و در اعلام این عفو امنیت و آرامش جامعه همواره مد نظر قرار داشته است چنانچه حتی یک سارق نیز در بین این افراد نبوده است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها