|

در شهرهای تهران، اردبیل، اصفهان و رشت برگزار شد

اعتراض خانواده‌ها به تداوم مسمومیت دانش‌آموزان؛«مسمومیت، اسید پاشی، هر ۲ یک جنایت»

اولیای دانش‌آموزان دست کم در 4 استان ایران نسبت به تداوم مسمومیت دانش‌آموزان تجمعات اعتراضی مقابل ساختمان‌های آموزش و پرورش برگزار کردند.

اعتراض خانواده‌ها به تداوم مسمومیت دانش‌آموزان؛«مسمومیت، اسید پاشی، هر ۲ یک جنایت»

اولین مورد مسمومیت دانش‌آموزان نهم آذر ماه از قم شروع شد. ۹ دانش آموز مدرسه‌ای در این شهر بر اثر استنشاق گازی ناشناخته دچار مسمومیت شده و در بیمارستان بستری شدند. همه این دانش‌آموزان تا پایان روز مرخص شدند اما این تازه آغاز سریال مسمومیت‌ها بود. از آن روز تا امروز دست کم ۱۳ استان ایران درگیر مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان بودند. به گفته احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با «شبکه شرق»، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و اطلاعات آماری درباره تعداد دانش‌آموزان و مدارس دخیل در ماجرا ارائه نداده‌اند اما شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پیشتر گفته بود که دست کم ۹۰۰ دانش‌آموز با علائم مسمومیت از مدرسه به بیمارستان منتقل شده‌اند.

کشیده شدن دامنه مسمومیت‌ها به تهران واکنش‌ها را دو چندان کرد به طوری که امروز دست کم 4 استان ایران شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی خانواده‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش بودند. براساس پیگیری‌های خبرنگار «شبکه شرق» و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، در تهران خانواده‌های دانش‌آموزان مقابل ادارات آموزش و پرورش مناطق ۲، ۵ و ۸ تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در تجمعات برگزار شده در تهران، خانواده‌ها دست نوشته‌هایی در محکومیت مسمومیت‎‌های سریالی دانش‌آموزان به همراه داشتند. در یکی از این دست نوشته‌ها که در شبکه‌های اجتماعی بازخوردهای فراوانی هم داشت، خانواده‌ها «فرزندان» خود را «خط قرمز» اعلام کرده و خواستار پایان مسمومیت‌های سریالی شدند.

براساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، استان اصفهان نیز شاهد برگزاری تجمع اعتراضی مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان بوده است. در این تجمع حاضران شعارهایی چون «مسمویت، اسیدپاشی، هر ۲ یک جنایت» سر دادند و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر مسئولان به اتفاقات رخ داده شدند.

در اردبیل و رشت نیز تجمعات اعتراضی مشابهی برگزار شد. ادارات آموزش و پرورش این استان‌ها شاهد حضور خانواده‌های نگران و سر دادن شعارهایی از سوی آنان بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها