|

اردوگاه‌ها در لیست مولدسازی املاک مازاد دولت نیستند

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مولدسازی در راستای بهسازی فضاهای آموزشی انجام می‌شود.

اردوگاه‌ها در لیست مولدسازی املاک مازاد دولت نیستند

به گزارش شبکه شرق، 

اصغر باقرزاده معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: روز هشتم اسفند سال ۱۳۵۹ روز تشکیل نهاد امور تربیتی نام گذاری شده است که هرساله گرامی داشته می‌شود.

او افزود:  مربی خوب کسی است که بامحبت باشد، محبت، مربیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مربی باید هنرمند باشد. یک مربی خوب هنرمند و دلسوز و خیرخواه است.

وی افزود: مربی خوب مخاطب شناس و موقعیت شناس است. مربی خوب از نخوت و تکبر به دور است و متربیان با او احساس انس و الفت می‌کنند. مربی خوب با رفتارش اثرگذار است.

باقرزاده گفت: ما برای تربیت دانش آموزان ارکان تربیتی خانواده، مدرسه و رسانه رابرجسته سازی می‌کنیم. خانواده ها می‌دانند تربیت چه قدر مهم است و خودشان به تربیت فرزندان خود توجه می‌کنند.

او اظهار کرد: وظیفه خانواده بسیار مهم است، زیرا کودک پس از مدرسه بیشتر زمان خود را با بازی‌های کامپیوتری می‌گذراند، ۸اسفند هفته امور تربیتی با شعار تربیت همیشه و همه جا آغاز می‌شود. ما در این هفته۳۲معلم ابتدایی، تعدادی از اولیا دانش آموزان و معلمان غیر دولتی را دعوت کردیم تا در مراسم حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید نقش معلمان را برجسته کنند و سایر نهادها برای بزرگداشت مقام‌ معلم زیرساخت‌ها را  فراهم کنند.

باقر زاده افزود: هفته امور تربیتی باید به کنش معلمان و دانش‌آموزان اختصاص پیدا کند.در این هفته دانش آموزان وظایف و مسئولیت‌هایی را برعهده می گیرند و زیر نظر مسئولان مدرسه این وظایف را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: ۴۷هزار معلم پرورشی داریم که از این تعداد ۷هزار بازنشسته هستند و ۵۰ درصد معلمان بالای۲۰سال سن دارند،  مجوز۱۱هزار معلم پرورشی را برای جذب دریافت کرده ایم، در ۲۰هزار مدرسه ۶ هزار دانش آموز را غربالگری کرده‌ایم.

باقرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اخراج معلم قائمشهری گفت: موضوع اخراج معلم از اساس غلط است، گفته شد با معلم برخورد شده است اما موضوع اخراج معلم مطرح نبوده است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورشی تاکیدکرد: اگر کسی دستور اخراج و برخورد با معلم قائمشهری را صادر کرده بدون هماهنگی با معاونت پرورشی بوده است.

باقرزاده در خصوص مولدسازی اموال آموزش و پرورش عنوان کرد: معاونت برنامه ریزی و سازمان نوسازی مدارس باید در این زمینه پاسخگو باشند که پاسخگو هم هستند. مولدسازی در راستای بهسازی فضاهای آموزشی انجام می‌شود و هدف آن افزایش سرمایه وزارتخانه نیست. اردوگاه هایی که زیرنظر معاونت ماست هیچ کدام در برنامه مولدسازی قرار ندارند. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها