|

بورل: ما باید کانال‌های ارتباطی را باز نگه داریم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما برجام را داریم و فکر می‌کنم باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان بیابیم ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

بورل: ما باید کانال‌های ارتباطی را باز نگه داریم

به گزارش شبکه شرق و به نقل از وبگاه اردوپوینت،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گزارش به پارلمان اروپا بر اهمیت حفظ گفت‌وگوها با ایران جهت تلاش برای احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در  گزارش سالانه اتحادیه اروپا به پارلمان اروپا درباره موضوع توافق هسته‌ای گفت: ما پنج اقدام محدودیت‌زا [در قبال ایران] انجام داده‌ایم که سه مورد از آن‌ها بر اساس نقض حقوق بشر و دو مورد بر اساس عرضه پهپادها به روسیه انجام شد.

بورل در سخنان پایانی‌اش در جلسه پارلمان اروپا با اشاره به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای که به دلیل برخی مسائل حل‌نشده با وقفه‌ای چند ماه روبه‌رو شده است، گفت: اما من فکر می‌کنم با این وجود،‌ ما باید کانال‌های ارتباطی را [با ایران] باز نگه داریم. ما برجام[توافق هسته‌ای] را داریم و فکر می‌کنم باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان بیابیم ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها