|

شریعتمداری خطاب به محقق‌داماد: مجازات جنایتکاران در همه دنیا به رسمیت شناخته شده است

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان به نامه سرگشاده مصطفی محقق داماد که در آن توصیه‌هایی به قضات درباره احکام متهمان اعتراضات اخیر داشته، واکنش نشان داده و خطاب به او گفته: مجازات جنایتکاران در همه دنیا به رسمیت شناخته شده است.

شریعتمداری خطاب به محقق‌داماد: مجازات جنایتکاران در همه دنیا به رسمیت شناخته شده است

به گزارش شبکه شرق، حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان به نامه سرگشاده مصطفی محقق داماد که در آن توصیه‌هایی به قضات درباره احکام متهمان اعتراضات اخیر داشته، واکنش نشان داده و خطاب به او گفته: مجازات جنایتکاران در همه دنیا به رسمیت شناخته شده است.

حسین شریعتمداری با خطاب قرار دادن محقق داماد و با طرح این سوال که «چرا حالا که پای محاکمه اغتشاشگران و قاتلان مردم بی‌دفاع و رسیدگی به جنایات وحشیانه آنها در میان است به فکر رعایت عدالت افتاده‌اید؟!» نوشته است: حضرت آقای محقق داماد! شما یک شخصیت روحانی و استاد حقوق هستید و به یقین می‌دانید که مجازات جنایتکاران در تمامی نظام‌های حقوقی دنیا به رسمیت شناخته شده است آیا حکم قصاص را نفی می‌فرمایید؟! ممکن است بگویید که جنابعالی فقط به رعایت عدالت در قضاوت توصیه کرده‌اید! قبول! ولی چرا از جنایات آشوبگران و قتل و جرح مردم بی‌گناه از سوی آنها کمترین اشاره‌ای نکرده‌اید؟! توصیه به عدالت که نمی‌تواند و نباید یکطرفه باشد؟ می‌تواند؟! به یقین پاسخ منفی است! 

این نامه که بلافاصله بعد از انتشار با استقبال گسترده رسانه‌های تابلودار دشمن نظیر B B C فارسی، VOA، سعودی اینترنشنال، دویچه وله، رادیو فردا، رادیو زمانه و سایت‌ها و شبکه‌های ضدانقلاب روبه‌رو شد، اگرچه از جایگاه یک روحانی حقوقدان و ظاهراً خطاب به قضات کشور نوشته شده است 

 

ولی مروری - هرچند گذرا - بر متن نامه و زمان انتشار آن به وضوح نشان می‌دهد، که در آن از مباحث فقهی و حقوقی خبر چندانی نیست و متاسفانه به نظر می‌رسد نویسنده نامه با وام گرفتن از جایگاه خود به عنوان یک روحانی حقوقدان و با استفاده از چند واژه فقهی، سمت و سوی واقعی نامه را پوشانده است!

 

منبع: روزنامه کیهان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها