|

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی:

طرح ساماندهی تجمعات از دستور کار کمیسیون خارج نشده

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: این طرح از دستور کار کمیسیون خارج نشده و در کارگروهی ذیل کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در حال بررسی است.

طرح ساماندهی تجمعات از دستور کار کمیسیون خارج نشده

به گزارش شبکه شرق، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: طرح ساماندهی تجمعات در کارگروهی ذیل این کمیسیون در حال بررسی است و سپس بر اساس اولویت در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

محمدصالح جوکار، درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی تجمعات در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: این طرح از دستور کار کمیسیون خارج نشده و در کارگروهی ذیل کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در حال بررسی است.

نماینده مردم یزد در ادامه با بیان اینکه این طرح دارای مزایایی است، اظهار کرد: بر اساس این طرح چهارچوب اعتراضات و اغتشاشات از یکدیگر جدا می شود. از سوی دیگر شاهد مسئولیت پذیری از سوی کسانی که قصد اعتراض به موضوعی یا برگزاری تجمعات را دارند، خواهیم بود و برابر قانون اساسی این امکان فراهم خواهد شد تا مردم آزادانه حضور یافته و اعتراض خود را مطرح کنند.

رئیس کمیسیون امورداخلی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در آینده نه چندان دور طرح ساماندهی تجمعات از کارگروه به صحن کمیسیون می آید و نهایی خواهد شد.

جوکار گفت:‌ تلاش ما این است تا با به نتیجه رسیدن این طرح شاهد ایجاد بستری مناسب برای شنیده شدن صدای اعتراضات مردمی باشیم. این اقدام گامی مثبت در کارنامه مجلس یازدهم به شمار می رود.

 
 

 

منبع: ایسنا
 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها