|

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان:

حوادث اخیر را به غلط، حرکتی زنانه معرفی می‌شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان گفت:طبق آمار تنها ۱۲درصد از دستگیر شدگان در اغتشاشات از خانم‌ها بودند و ۸۸درصد بقیه از مردان بودند، ولی می‌بینیم که به غلط این کار‌ها حرکتی زنانه معرفی می‌شود.

حوادث اخیر را به غلط، حرکتی زنانه معرفی می‌شود

به گزارش شبکه شرق، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان گفت: همه چیز را به نام آن‌ها و باشعار زن زندگی آزادی تمام کردند. این استفاده ابزاری از زن را در بسیاری از امور دیگر هم شاهد هستیم. این یک جنگ همه جانبه شناختی و رسانه‌ای علیه ایران و زن و خانواده ایرانی بود.

 

انسیه خزعلی درباره حوادث اخیر گفت: «در این ماجرا باز هم مظلومیت زنان بروز و ظهور یافت. زنان دوباره به ابزاری بدل شدند تا استکبار به مطامع خود برسد. در بسیاری از حرکت‌ها و تبلیغات این ناآرامی‌ها زنان وسیله قرار شدند. طبق آمار تنها ۱۲درصد از دستگیر شدگان در اغتشاشات از خانم‌ها بودند و ۸۸درصد بقیه از مردان بودند، ولی می‌بینیم که به غلط این کار‌ها حرکتی زنانه معرفی می‌شود. ولی همه چیز را به نام آن‌ها و باشعار زن زندگی آزادی تمام کردند. این استفاده ابزاری از زن را در بسیاری از امور دیگر هم شاهد هستیم. این یک جنگ همه جانبه شناختی و رسانه‌ای علیه ایران و زن و خانواده ایرانی بود.»

وی افزود: «نیت دشمن این است که زن را از جایگاه عزتمندش دور کند وموقعیت او را در سطح کالا و ابزار تنزل دهد. امیدوارم همانطور که خانم‌ها در بسیاری از صحنه‌ها نشان دادند که اجازه نمی‌دهند از آن‌ها سوءاستفاده بشود در ماجرا‌های مسابه هم مقابل این هجمه‌ها و تمایلات نادرست بایستند.»

خزعلی گفت: «در اغتشاشات اخیر بحث نوجوانان و جوانان نیز باید موردتوجه قرار بگیرد. ما درباره این نسل با آموزش و تربیت فضای مجازی مواجه هستیم. نوجوانان این نسل چندین سال را درگیر فضای مجازی بودند و این درگیری حتی برای آموزش آن‌ها یعنی درس خواندن هم به وقوع پیوست. این موضوع خیلی از نوجوانان ما را دچار مشکلات جدی کرده است؛ و این را در خارج شدن خانواده و کارکرد آن از ریل اصلی آن می‌بینیم.»

وی خاطرنشان کرد: «ما باید مادر، جایگاه و نقش او را ارج بنهیم. خلاء مادر و اشتباه جایگزینی مادر با فضای مجازی درباره این نسل به وضوح حس می‌شود. جایگاه محوری مادر در تربیت وهدایت و جهت‌دهی بسیار مهم است و در خلا‌های امروزی نسل نوجوان و جوان فقدان این مورد را مشاهده می‌کنیم. ما باید مادر را ارج بنهیم و بدانیم که هیچ چیز برای فرزندان ما جایگاه محبت و تربیت و نگاه و عاطفه او را نمی‌گیرد»

خزعلی در پایان گفت: «امیدوارم رسانه متوجه رسالت بزرگی که دارد بشود و به صورت جدی به ایستادن در مقابل دروغ اهتمام ورزد. اگر دروغ از رسانه پاک شود خواه به صورت مستقیم و خواه غیرمستقیم زندگی مردم نیز پاک و زلال و باصفا می‌شود. دروغ منشاء بسیاری از همین اغتشاشات و ناآرامی‌هاست که منجر به جریحه‌دار شدن جسمی و روحی خانواده‌های ما شده است و التیام آن هم به راحتی صورت نخواهد گرفت.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها