|

صف شهروندان کی‌یف برای دریافت آب

حملات موشکی جدید روسیه در اوکراین باعث اختلال در امور روزمره ساکنان کیف پایتخت این کشور شده است. این حملات زیرساخت‌‌های شهری مثل مرکز توزیع آب و برق را هدف گرفته است.

صف شهروندان کی‌یف برای دریافت آب
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

با این که اقدامات ایلان ماسک در توییتر و وقایع تلخ سئول و ایالت گجرات هند همچنان در صفحه اول رسانه‌های جهان حضور پررنگ دارد، اما وقایع اوکراین یکی از ثابت‌ترین خبرهای این رسانه‌هاست. 

حمله جدید موشکی روسیه به زیرساخت‌های شهری در کی‌یف باعث قطع آب و برق شهروندان کی‌یفی شده و آنها را به دردسر انداخته است. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای البته سوژه‌های مورد نظر خود را دنبال می‌کنند؛ انتخابات پارلمانی در اسرائیل، تاخیر در انجام پروژه رصد ماه برای امارات و تعیین تاریخ جدید، استراتژی جدید در بازار انرژی و… موضوعات مهم برای این روزنامه‌ها به شمار می‌روند.

 

گاردین

صف شهروندان کی‌یف برای دریافت آب 

حملات موشکی جدید روسیه در اوکراین باعث اختلال در امور روزمره ساکنان کی‌یف پایتخت این کشور شده است. این حملات زیرساخت‌‌های شهری مثل مرکز توزیع آب و برق را هدف گرفته است.

شهردار کی‌یف می‌‌گوید حملات موشکی روسیه باعث شده است برق ۲۷هزار خانه قطع شود. از سوی دیگر ۴۰درصد از ساکنان این شهر بدون آب مانده اند. این شهروندان مقابل پارک‌ها و یا آب‌نماهای شهری صف کشیده اند تا از فواره‌ها با ظروف پلاستیکی آب جمع کنند. 

وزیر خارجه اوکراین در واکنش به این حملات توییت کرده: روسیه به جای آن که در میدان جنگ و با مواضع نظامی بجنگد، مواضع غیرنظامی را هدف می‌گیرد.

به گزارش ارتش روسیه حملات موشکی اخیر روسیه در کی‌یف از نوع موشک‌های کروز بوده است که همگی آنها هم به اهداف مورد نظر برخورد کرده اند. 

 

نیویورک تایمز

مهاجم قصد داشت نانسی پلوسی را گروگان بگیرد

موضوع حمله به خانه پلوسی‌ها در سانفرانسیسکو و در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحد آنقدر مهم است که دادگاه به سرعت تشکیل و متهم محاکمه شود. 

در جلسه اول محاکمه، آقای دیوید دی‌پیپ، گفته با قصد گروگان گرفتن خانم نانسی پلوسی وارد خانه‌اش شده است و همچنین می‌خواسته زانوهای او را بشکند! دی‌پیپ گفته نانسی پلوسی سردسته دموکرات‌هایی است که مشتی دروغ را تحویل مردم داده اند. 

دادگاه علاوه بر اتهام اقدام برای گروگان‌گیری، ۶ اتهام دیگر را متوجه دیوید دی‌پیپ کرده است. از جمله آسیب و حمله با چکش به پل پلوسی همسر نانسی پلوسی و شکستن جمجمه او! 

دیوید دی‌پیپ ۴۲ ساله همراه با یک کوله‌پشتی، مقداری طناب، دستبندهای پلاستیکی و چکش وارد خانه پلوسی‌ها شده، شیشه در پشتی خانه آنها را شکسته و در نهایت پل پلوسی را مجروح کرده است.

 

نشنال

تعیین تاریخ جدید برای ماموریت ماه اماراتی‌ها

چندی پیش قرار بود اماراتی‌ها ماه‌نورد خود را برای فرود آمد روی کره ماه پرتاب کنند، اما به نظر می‌رسد این ماموریت در هفته آخر ماه نوامبر انجام شود. این ماموریت مقدمه ماموریت سفر به مریخ خواهد بود.

اماراتی‌‌‌ها مریخ‌نورد رشید را با کمک ژاپنی‌ها آماده کرده اند. آنها در مرحله اول آن را بر کره ماه فرود خواهند آورد تا اطلاعات و داده‌های مربوط به آن را در پرتاب به مریخ لحاظ کنند. این مریخ‌نورد- ماه‌نورد قرار است از پایگاه فضایی فلوریدای آمریکا پرتاب شود. 

منابع خبری اماراتی اعلام کرده اند تاخیر در پرتاب مریخ‌نورد و انجام ماموریت بیشتر به منظور کسب آمادگی و تمرکز بر عملیات است. اماراتی‌ها مدتهاست بر فعالیت‌های فضایی متمرکز شده و فضانوردان خود را در مراکز آموزشی آمریکا تمرین داده اند. 

 

عرب نیوز

نتانیاهو در رویای بازگشت به قدرت

طی چهارسال اخیر این پنجمین بار است که شهروندان مناطق اسرائیلی‌نشین پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا تکلیف عرصه سیاسی را روشن کنند. 

انتخابات پارلمانی و دست به دست شدن قدرت میان احزاب ائتلافی اسرائیل یکی از رایج‌ترین اتفاقات این چهار سال بوده است. نتانیاهو رهبر حزب لیکود بیش از دیگر سیاستمداران اسرائیلی رویای بازگشت به قدرت دارد.

به این منظور تمام گذرگا‌ه‌های کرانه باختری و غزه مسدود شده اند تا احتمال هرگونه اختلال در امر انتخابات در مناطق اسرائیلی نشین به صفر برسد. در نتیجه این اقدام و مسدود بودن مسیرها، بیش از ۱۰۰هزار کارگر فلسطینی اجازه ندارند وارد مناطق اسرائیلی شوند و این یعنی ضرر اقتصادی انبوه برای فلسطینی‌ها. 

طرف اسرائیلی می‌گوید در روزهای قبل از برگزاری انتخابات بیش از ۱۰۰ هشدار امنیتی در زمینه حمله شبه نظامیان فلسطینی به شهرک‌های اسرائیلی‌نشین دریافت کرده اند و به همین دلیل مسیرها را در روز انتخابات بسته اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها