|

اعلام آمادگی ترامپ برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴

دونالد ترامپ شب گذشته در یک گردهمایی انتخاباتی در تگزاس اعلام کرد به احتمال زیاد بار دیگر در انتخابات 2024 شرکت خواهد کرد.

اعلام آمادگی ترامپ برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش شبکه شرق، دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در تگزاس اعلام کرد به احتمال زیاد بار دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

وی اظهار کرد من دو بار در این رقابت شرکت کردم و هر دو بار پیروز شدم. حتی در رقابت دوم عملکرد بهتری نسبت به رقابت اول داشتم. در سال2020 میلیون‌ها رای بیشتر بدست آوردم و بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا آرای انتخاباتی کسب کردم.

ترامپ تصریح کرد حالا برای آنکه بار دیگر آمریکا را تبدیل به کشوری موفق، ایمن و باشکوه کنم، به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت خواهم کرد.  

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: اکثر مردم آمریکا حتی قوی‌تر از گذشته از من حمایت خواهند کرد. شهروندان فوق العاده من، ما با یکدیگر در آغاز سفری هیجان انگیز هستیم.

این اظهارات ترامپ دراین گردهمایی انتخاباتی، قوی‌ترین و موثرترین اشاره وی برای اعلام شرکت در انتخابات 2024 پس از ماه‌ها گمانه زنی در مورد زمان اعلام رسمی وی برای شرکت در انتخابات، محسوب می‌شود.

این در حالی است که کمیته تحقیقاتی حمله به ساختمان کنگره آمریکا موسوم به کمیته 6 ژانویه، روز گذشته دونالد ترامپ را برای شهادت دادن در مورد نقشش در این حادثه، به دادگاه فراخواند.

بر این اساس، ترامپ باید تا تاریخ 4 نوامبر مدارکی را به این کمیته ارائه دهد و در تاریخ 14نوامبر و یا در تاریخی نزدیک به آن، در یک جلسه استشهادیه شرکت کند.

در احضاریه این کمیته برای ترامپ آمده است: ما تمام اسناد و مدارک شامل دهها سند مربوط به کارکنان و منصوبان سابق شما(دونالد ترامپ) که به صورت هماهنگ و منسجم به کار گرفته شده بودند را به طور کامل بررسی و تلاش همه جانبه شما را برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020، و ایجاد اختلال در روند صلح آمیز انتقال قدرت به رئیس جمهور بعدی، ارزیابی کردیم.

علاوه بر این در بخش دیگری از این احضاریه آمده است: به طور خلاصه باید گفت شما در مرکز اولین و تنها تلاش صورت گرفته از سوی هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا برای تغییر نتایج انتخابات و ایجاد مانع در روند صلح آمیز انتقال قدرت هستید که این امر منجر به حمله‌ای مرگبار و بی‌سابقه به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 شد.

این در حالی است که ترامپ تاکنون به این احضاریه واکنشی نشان نداده اما اگر او از حضور در دادگاه سرباز زند، دادگاه می تواند او را مانند «استیو بنن» مشاور سابقش، مورد پیگرد قضایی قرار دهد.

همچنین دادگاهی در آمریکا روز گذشته «استیو بنن» مشاور و دوست سابق ترامپ را به جرم عدم حضور در مقابل کمیته تحقیقاتی 6 ژانویه، به 4 ماه حبس و جزای نقدی محکوم کرد.

براساس این حکم، بنن به جرم عدم حضور در مقابل این کمیته و خودداری از ارائه شهادت نامه، به 4 ماه حبس محکوم کرد اما در حال حاضر وی با قرار وثیقه آزاد شده است.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها