|

برگزاری رزمایش پدافند هوایی قطر در آستانه جام جهانی 2022

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، المیادین، در گزارشی به برگزاری رزمایش پدافند هوایی قطر در آستانه جام جهانی 2022 پرداخته است.

برگزاری رزمایش پدافند هوایی قطر در آستانه جام جهانی 2022

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،خبرگزارى رسمى عربستان"واس"، روسیا الیوم،بغداد الیوم و الجزیره.

در این میان المیادین،در گزارشی به برگزاری رزمایش پدافند هوایی قطر در آستانه جام جهانی 2022 پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس): 

کمک 400 میلیون دلاری عربستان به اوکراین

 عربستان سعودی از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به اوکراین به قیمت 400 میلیون دلار خبر داد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور در تماس تلفنی با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، ضمن اعلام این خبر بر آمادگی کشورش برای ادامه تلاش‌ها جهت کاهش تنش تأکید کرده است.

زلنسکی نیز با انتشار توئیتی نوشت که با ولیعهد عربستان گفت‌وگو کرده و از وی بابت حمایت عربستان از یکپارچگی اوکراین قدردانی کرده است.

وی گفت که با «محمد بن سلمان» درباره ادامه تلاش جهت آزادسازی زندانیان جنگی و کمک‌های مالی به اوکراین به توافق رسیده است.

ماه گذشته وزارت خارجه عربستان از آزادی 10 زندانی جنگ در عملیات مبادله زندانیان میان روسیه و اوکراین با وساطت ریاض خبر داد.

 

روسیا الیوم: 

عفو بین الملل خواستار توقف بازگرداندن جمعی پناهندگان سوری توسط لبنان شد

سازمان عفو بین الملل خواستار توقف طرح های لبنان برای بازگرداندن جمعی پناهندگان سوری به کشورشان شد.

دیانا سمعان، معاون مدیر دفتر منطقه ای عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت که مقامات لبنان برای گسترش آنچه بازگشت داوطلبانه خوانده می شود، تلاش می کنند که طرحی است که از 4 سال گذشته در جریان است در حالی که ثابت شده است پناهندگان سوری در لبنان، در جایگاهی نیستند که بتوانند تصمیمی آزاد و درست درخصوص بازگشتشان اتخاذ کنند.

وی افزود که این مساله به دلیل سیاست های محدود کننده دولت در ارتباط با اقامت و تبعیض و عدم امکان دستیابی به خدمات اساسی علاوه بر وجود اطلاعات عینی و به روز پیرامون اوضاع کنونی حقوق بشر در سوریه است.

سمعان تصریح کرد که مقامات لبنان با تسهیل عملیات بازگشت پناهندگان سوری، آنها را با اطلاع خود در معرض خطر انواع بدی از نقض حقوق و ظلم در هنگام بازگشت به سوریه قرار می دهند.

وی از لبنان خواست به تعهدات خود به موجب قانون بین المللی پایبند باشد و طرح هایش برای بازگرداندن جمعی آوارگان سوری را متوقف کند.

 

الجزیره: 

برگزاری رزمایش پدافند هوایی قطر در آستانه جام جهانی 2022

نیروی هوایی قطر چند روز پیش رزمایشی برای آزمایش سامانه دفاعی کوتاه‌برد «سکای نکس» با هدف تأمین امنیت آسمان قطر در جام جهانی اجرا کرد.

سامانه دفاعی «سکای نکس» یک سامانه کوتاه‌برد ضد پهپادی در ارتفاع پایین است که قرار است در تأمین امنیت جام جهانی قطر 2022 از آن استفاده شود.

این رزمایش با حضور «خالد بن محمد العطیه»، وزیر دفاع قطر، برگزار شد و وزارت دفاع قطر تأکید کرد که این پهپاد در اروپا از آن بسیار استفاده شده، با موفقیت 100 درصد عمل کرده است.

 

بغداد الیوم:

 یک زن به عنوان سرپرست وزارت دارایی عراق منصوب شد

حسن توران، رئیس جبهه ترکمان اعلام کرد که یکی از بانوان ترکمان به عنوان سرپرست وزارت دارایی عراق منصوب شد.

 وی گفت که هیام نعمة کوبرلو، به عنوان سرپرست وزارت دارایی عراق منصوب شد.

سرپرست وزارت دارایی عراق متولد 1961 و دارای فوق لیسانس حسابداری است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز با درخواست احسان عبدالجبار، سرپرست وزارت دارایی با کنار کشیدن از این منصب موافقت کرد و هیام نعمت را به عنوان سرپرست وزارت دارایی عراق تا زمان تشکیل دولت جدید در این کشور منصوب کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها