|

آمریکا: پوتین بلوف می‌زند

مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا، واکنش رئیس جمهوری کنونی به تهدید هسته ای روسیه را اغراق آمیز خواند.

آمریکا: پوتین بلوف می‌زند

مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا، واکنش رئیس جمهوری کنونی به تهدید هسته ای روسیه را اغراق آمیز خواند و گفت که ولادیمیر پوتین نیز بلوف زده است.

جان بولتون در گفت و گو با شبکه خبری آمریکایی سی بی اس گفت که جو بایدن با اشاره به احتمال وقوع آخرالزمان هسته ای، در بیان وخامت اوضاع فعلی غلو کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در جریان گردهمایی خصوصی تعدادی از حامیان ملی حزب دموکرات در مورد احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای در جنگ با اوکراین اظهار نظر کرده بود.

وی گفته بود: ما از زمان جان اف کندی و بحران موشکی کوبا با احتمال وقوع آخزالزمان روبرو نشده بودیم. پوتین وقتی در مورد احتمال کاربرد سلاح هسته ای، شیمیایی یا میکروبی صحبت می کند با کسی شوخی ندارد چرا که ارتش او به شدت ضعیف عمل کرده است.

به گفته بولتون، باید تهدیدهای هسته ای را جدی گرفت اما جهان در وضعیتی که بایدن توصیف کرده قرار ندارد.

بولتون گفت: پوتین می خواهد که ما کاربرد سلاح هسته ای از جانب روسیه را اجتناب ناپذیر بدانیم. دوست دارد که مردم را مضطرب کرده و ما را بترساند. او چندین بار پس از تهاجم به اوکراین چنین کرده و هر بار هم بلوف زده است.

بولتون در مورد نحوه واکنش به کاربرد احتمالی سلاح هسته ای از جانب روسیه گفت: در آن صورت پوتین حکم مرگ خود را امضا کرده و واکنش آمریکا باید بسیار بسیار شدید باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها