|

پاسخ نماینده حزب الله لبنان به تهدیدهای اسرائیل

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، العربی الجدید،در گزارشی به پاسخ نماینده حزب الله لبنان به تهدیدهای اسرائیل پرداخته است.

پاسخ نماینده حزب الله لبنان به تهدیدهای اسرائیل

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،العربی الجدید، القدس العربى،خبرگزاری رسمی کویت والخلیج اونلاین.

در این میان العربی الجدید،در گزارشی به پاسخ نماینده حزب الله لبنان به تهدیدهای اسرائیل پرداخته است.

 

القدس العربی:

استعفای دسته‌جمعی اعضای کابینه کویت یک روز بعد از انتخابشان

منابع کویتی خبر دادند که همه وزرای جدید کابینه این کشور که روز چهارشنبه انتخاب شده بودند، به صورت دسته‌جمعی استعفا داده‌اند.

منابع کویتی تأکید کردند که در پی اعتراض مردمی و پارلمانی به ترکیب کابینه جدید، همه وزرای کابینه در اقدامی بی سابقه استعفای خود را به نخست‌وزیر تقدیم کرده اند.

همزمان روزنامه «القیس» کویت به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که وزیر خارجه این کشور نیز حاضر به همکاری با دولت جدید به ریاست «احمد نواف الاحمد الصباح» نشده است.

روز چهارشنبه، «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت، طی حکمی فرزند ارشد خود «احمد نواف الاحمد الصباح» را به نخست‌وزیری تعیین و مأمور تشکیل کابینه کرد.

 

خبرگزاری رسمی کویت: 

واکنش عراق به نارضایتی کشورهای غربی از تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت

وزیر نفت عراق با تأکید بر اینکه تصمیم اوپک درباره کاهش تولید نفت یک تصمیم کاملا فنی بوده، نگرانی مصرف‌کنندگان از این تصمیم را قابل درک دانست.

«احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق،تأکید کرد که تصمیم وزرای اوپک پلاس برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید نفت از ماه آینده بر اساس بررسی‌های دقیق و گسترده کمیته‌های فنی و با توجه به مازاد عرضه در بازارها انجام شده است.

وی گفت که گزارش‌ها نشان‌دهنده مازاد یک تا 1.2 میلیون بشکه‌ای عرضه نفت در بازار است و افزود که مسئولیت اوپک ایجاد تعادل در بازار است که به نفع بازار و مصرف‌کننده خواهد بود.

عبدالجبار تأکید کرد که در صورت مشاهده هرگونه اختلال در این تعادل، وزرای نفت بار دیگر تشکیل جلسه خواهند داد تا تعادل را برقرار کنند.

 

العربی الجدید: 

پاسخ نماینده حزب الله لبنان به تهدیدهای اسرائیل

 نماینده حزب الله در مجلس لبنان تأکید کرد که اگر اسرائیل در پی استخراج نفت و گاز پیش از توافق با لبنان برآید، حزب‌الله از گزینه نظامی استفاده می‌کند.

«حسین جشی»، نماینده عضو فراکسیون حزب الله لبنان در مجلس این کشور، گفت که اگر لبنان و اسرائیل درباره ترسیم مرزهای آبی به توافق نرسند، اسرائیل امکان استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را نخواهد داشت.

او گفت که استخراج نفت و گاز از این میدان فقط از طریق تفاهم با لبنان ممکن است.

نماینده حزب‌الله در مجلس لبنان افزود که لبنان کشور ضعیفی نیست تا اسرائیل در مناطق مورد مناقشه نفت و گاز استخراج کند و دست به هیچ کاری نزند.

وی افزود که لبنان و ارتش و ملت و مقاومتش بسیار جدی هستند و در پی جنگ نیستند اما از حقوقشان کوتاه نمی‌آیند.

جشی تأکید کرد که اوضاع تا حد زیادی رو به حل است و همچنان فضای حاکم بر مذاکرات نامستقیم دو طرف مثبت است و چه بسا مخالفت اسرائیل از باب مانور باشد چون گزینه دیگری جز توافق ندارد.

 

الخلیج اونلاین: 

موافقت وزارت خارجه امریکا با قرارداد تسلیحاتی 3 میلیارد دلاری با کویت

امریکا از موافقت وزارت خارجه این کشور با قرارداد فروش سلاح به کویت به مبلغ 3 میلیارد دلار خبر داد.

 وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرارداد فروش سامانه موشکی زمین به هوای پیشرفته و سامان پدافند هوایی میان‌برد به کویت به مبلغ تقریبی 3 میلیارد دلار به تأیید وزارت خارجه امریکا رسیده است.

این بیانیه افزوده که این قرارداد به کویت در رویارویی با تهدیدهای کنونی و آینده و تقویت دفاع از خود در برابر گروه‌های منطقه‌ای و بهبود هماهنگی میان سامانه‌های دفاعی این کشور و سامانه‌های مشابه در دیگر کشورهای عربی کمک می‌کند.

کویت و امریکا در سال 2021 معاهده همکاری نظامی دوجانبه را تمدید کردند. به موجب این معاهده امریکا می‌تواند به مدت 10 سال از تأسیسات نظامی کویت استفاده کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها