|

علیرضا پناهیان:

با قانون نمی‌توان کار تربیتی انجام داد

علیرضا پناهیان گفت: با قانون نمی‌شود کار تربیتی انجام داد؛ چراکه قانون هر چقدر هم زیاد و قدرتمند باشد، ممکن است باز هم از آن گریخت.

با قانون نمی‌توان کار تربیتی انجام داد

به گزارش ایسنا، سخنران مراسم عزاداری شام شهادت امام رضا(ع) که شامگاه گذشته، ۵ مردادماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اینکه خداوند ثواب زیارت امام رئوف را از زیارت سیدالشهداء بالاتر برشمرده است دلایل خود را دارد، چراکه خداوند هیچگاه کار غیر هوشمندانه انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) بابت عزاداری‌ها از عزاداران تشکر می‌کنند و این خانواده شرمنده کسی باقی نمی‌مانند، افزود: وقتی ولی عصر (عج) ظهور کند آنگاه اهمیت این حضور در دسته‌های عزاداری و مراسم روضه‌خوانی روشن خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت احترام به والدین بیان کرد: آیا با قانون می‌شود احترام گذاشتن را نهادینه کرد؟ مسلم است که این امر مسیر نخواهد شد و با قانون نمی‌شود کار تربیتی انجام داد. قانون هر چقدر هم زیاد و قدرتمند باشد، ممکن است باز هم از آن گریخت.

پناهیان با اشاره به اینکه قانون قدرت ایجاد می‌کند و آن قدرت گاهی فساد ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: قانون خوب است اما به شرطی که‌ کم باشد. به صورت مطلق علیه قانون حرف نمی‌زنم بلکه می‌گویم قانون خوب است اما کم آن خوب است. آیا خوب است که خانواده‌ای با قانون اداره شود یا با محبت؟ مشخص است که با محبت؛ چراکه از محبت است که خارها گل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله بالاتر، خانواده‌ای که با محبت اداره شود بهتر است یا با ادب؟ قطعا با ادب بهتر اداره می‌شود، چراکه وقتی مرد و زن خسته باشند و حال محبت را نداشته باشند در آن حالت ادب است که کنترل کننده است، زیرا محبت نوسان دارد؛ پس باید با ادب صحبت کرد و حرمت نگه داشت.

این سخنران مذهبی عنوان کرد: رسول خدا فرمود«تنها چیزی که از ادیان گذشته مانده این سخن انبیاء است که اگر حیا نداری هر کاری به آن علاقه داری انجام بده.»، متاسفانه عده‌ای سعی دارند و در جامعه ما کاری می‌کنند که این ادب را بشکنند لذا ما باید ادب را در جامعه احیاء کنیم.

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها